Het gedoe met ANWB en ADAC zal ik jullie besparen maar de ADAC heeft me naar een Land Rover bedrijf in Walsrode gebracht. Het span paste net op het laaddek van de bergingswagen. Ik moest wel in mijn eigen auto zitten, vanwege de corona regels mocht ik niet in de cabine van de bergingswagen. Een vreemde ervaring...
Bij dat bedrijf wist ik meteen dat ze me niet konden helpen. Een Landrover dealer en allemaal jonge monteurs, jonger dan 30. Die hadden nog nooit een Series gezien.
Met zo een jonge vent er bij ben ik zelf maar op onderzoek gegaan.
De leiding van de opvoerpomp los van het filter. Na de eerste slag pompen kwam er diesel uit. Dan de banjo op de inspuitpomp los. Ook meteen diesel. De twee ontlucht boutjes op de pomp net zo. Starten, niks. Dan de wartel op verstuiver 1 los en de startmotor flink laten draaien. Er kwam geen diesel uit de leiding.
Ik heb een idee wat er aan de hand is maar wil eerst eens weten wat jullie er van denken. Het is een 2,25 Land Rover diesel.
Tenslotte, het personeel van was Hoyer heel vriendelijk en probeerde mee te denken.
In plaats van twee weken waren het 2 dagen vakantie.