Tja, ik heb 'm in de showroom zien staan en ik vond 't niks.
Als je de te dikke bolle (drank) neus en de 4x4 wielen niet ziet dan heeft ie nog het meest iets van de vorm van een 60er-jaren busje.
't Zal vast en zeker een goede terrein-auto zijn, vol met electrickery die maakt dat de chauffeur niks meer hoeft te doen als op de juiste knoppen te drukken.
Maarrrr ... wacht maar af ... wat er aan onderhoud te wachten staat, over een jaar of 5-6-7 ... (kijk naar de Disco 3 & 4).
De Disco 3 & 4 waren (en zijn) ook prachtige auto's mits je ook een prachtige portemonnee hebt.
Maar goed, misschien is het een gewenningscurve (ik denk dan wel een heel lange gewenningscurve).
Lang geleden toen ik voor het eerst de "Series 4" van Santana tegenkwam dacht ik ook dat ze het origineel verknipt hadden.
Een vlak radiator-front, een voorruit zonder spijltje, ongedeelde deuren, en zelfs striping en/of plastic stootranden op de zijkanten.
Inmiddels ben ik helemaal gewend aan de Defender, alleen de bult op de neus van een "Puma" blijft wat vreemd aandoen.
Versta me goed, de Series blijft het "origineel", met de originele aaibaarheid.
Tja .. de nieuwe defender ...
ik snap heeeeel goed dat de oudere defenders voor idioot geld gaan
Heel in de verte heeft de nieuwe wel ergens iets weg van de oude, maar t zijn toch heel verschillende auto's ... Een beetje als proberen met een laptop een schroef in de muur te draaien....
fenix2 schreef:Tja .. de nieuwe defender ...
ik snap heeeeel goed dat de oudere defenders voor idioot geld gaan
Dat was al zo vóór er een "nieuwe" was ... maar ik denk dat de "oude" nu helemaal goud geld waard wordt.
Voor die nieuwe moet je een hele berg geld meenemen ... en dan krijg je een "nieuwe"
Je kan je goede geld dan beter uitgeven aan zo'n dure oude, en daarna die oude "nieuw" maken
Tenminste, als je een echte Defender wilt ... eentje met het echte imago.
tja, zoals alle moderne auto,s vind ik het niet zo bijzonder. zou er geen 100000 voor over hebben, als ik het geld al had .
ik heb een 109 omdat die toevallig op dat moment te koop kwam met de accessoires die ik wilde (stuurbekrachtiging/andere motor)
het had ook een toyo kunnen worden of een g-klasse of een patrol. ben dus niet echt een hardcore Land Rover verslaafde.
als ik het geld zou hebben zou ik nu voor deze gaan denk ik https://www.thedrive.com/news/34770/202 ... aPq36HyJSs
hmm denk dat ford het beter snapt dan tata
maar Ford heeft ook aardig een kijkje in de defender keuken kunnen nemen en met de ranger tevens al een proefballon opgelaten....
Tja, ik vrees dat als de huidige nu ongeveer 10 jaar oude "Puma" het niet meer doet, en er geen adequate oude Defender voor in de plaats komt dat het dan een of ander 4x4 busje wordt (eentje die zijn waarde al bewezen heeft), of anders een Duster (of iets vergelijkbaars in die hoek).
marc baltus schreef:Staat een 4x4 eend op marktplaats ik schrik nog al van de prijs rob 155 duizend euro.
Hij lijkt wel van goud. Houd het toch maar bij me land rover.