Ik ben momenteel bezig om de mastercylinder te vervangen van de koppeling van mijn Ninety uit 1985.
Dit is het model zonder de “Clutch assist spring”
Heeft ooit iemand het complete pedaal vervangen door een moderne versie waar deze veer wel op zit?
Zeker in de file is het nogal zwaar koppelen en iedere verbetering is welkom.
Groet Laurens
Koppelingspedaal vervangen door nieuwere versie Ninety 1985
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: zo 07 sep 2014, 21:49
-
- Berichten: 874
- Lid geworden op: za 13 sep 2014, 08:09
- Locatie: De Zijpe
Re: Koppelingspedaal vervangen door nieuwere versie Ninety 1
Ben wel heel benieuwd
Is er een oplossing?????
Volgens mij is er een set voor de td5 pedaal.
Ik heb dit vergeleken met de ninety, (1985 defender) die zijn niet gelijk.
Voor de ninty / one-ten heb ik geen set kunnen vinden.
Al eens gedacht om om te bouwen naar een TD5 rem en koppeling...
dus ik volg even 

Volgens mij is er een set voor de td5 pedaal.
Ik heb dit vergeleken met de ninety, (1985 defender) die zijn niet gelijk.
Voor de ninty / one-ten heb ik geen set kunnen vinden.
Al eens gedacht om om te bouwen naar een TD5 rem en koppeling...


Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !
Ga met je oude Land Rover op vakantie !
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: zo 07 sep 2014, 21:49
Re: Koppelingspedaal vervangen door nieuwere versie Ninety 1
Even een update betreffende de upgrade van het koppelingspedaal.
Ik heb gelijk de hele zaak vervangen.
1 x 550732G Clutch master cylinder-S3 - TRW Lucas (Origineel)
1 x SKB500280 Pedal clutch (Upgrade) is een moderner pedaal met de speciale veer.
Daarnaast de koppelingsleiding vervangen omdat de wartel niet los wilde en inmiddels rond was gedraaid door het klooien.
Vandaag alles ontlucht (blijft een XXX klus)
Het pedaal gaat erg soepel. Alleen de eerste helft van de slag gaat heel licht en het tweede gedeelte geeft pas druk. (Maar een stuk lichter dan voorheen)
Ontkoppelen gaat goed alleen grijpt de koppeling erg vroeg. Met andere woorden: Als ik het pedaal helemaal intrap, schakelpook
in eerste versnelling, dan kan ik het pedaal 1,5 cm omhoog laten komen en grijpt de koppeling al in. Heb al meerdere keren ontlucht. Het is totaal anders dan wat ik gewenst was dus wellicht is het een kwestie van wennen.
Wellicht dat mensen met een 300TDI Defender dit kunnen bevestigen. Het pedaal zou namelijk uit dat type komen.
Groet Laurens
Ik heb gelijk de hele zaak vervangen.
1 x 550732G Clutch master cylinder-S3 - TRW Lucas (Origineel)
1 x SKB500280 Pedal clutch (Upgrade) is een moderner pedaal met de speciale veer.
Daarnaast de koppelingsleiding vervangen omdat de wartel niet los wilde en inmiddels rond was gedraaid door het klooien.
Vandaag alles ontlucht (blijft een XXX klus)
Het pedaal gaat erg soepel. Alleen de eerste helft van de slag gaat heel licht en het tweede gedeelte geeft pas druk. (Maar een stuk lichter dan voorheen)
Ontkoppelen gaat goed alleen grijpt de koppeling erg vroeg. Met andere woorden: Als ik het pedaal helemaal intrap, schakelpook
in eerste versnelling, dan kan ik het pedaal 1,5 cm omhoog laten komen en grijpt de koppeling al in. Heb al meerdere keren ontlucht. Het is totaal anders dan wat ik gewenst was dus wellicht is het een kwestie van wennen.
Wellicht dat mensen met een 300TDI Defender dit kunnen bevestigen. Het pedaal zou namelijk uit dat type komen.
Groet Laurens