Allereerst heeft het geen haast, er is nog ander werk genoeg

Zoek dus of een oude complete rover vooras of wat onderdelen hiervan
Voor een experiment om RRC asstompen aan een bladgeveerde rover vooras te maken zoek ik de genoemde onderdelen
Zoals wel meer landrover series rijders wil ik ooit eens schijfremmen op de vooras. Hier zijn al draadjes genoeg van te vinden.
Vandaag 2 complete RRC assen wezen halen voor de diff's(3.47) om na een motor conversie naar indenor 92 PK wat beter uit te komen met het toerental op de snelweg.
Nu keek ik natuurlijk ook gelijk begerig naar de geventileerde schijfremmen met de heerlijk grote remklauwen met 4 zuigers erin

Maar wil de spoorbreedte en de bladvering origineel houden vandaar deze actie. Ook wil ik mijn huidige originele vooras niet op offeren omdat ik bij een onverhoopt fiasco altijd terug naar origineel wil.
Van de twee oude remtrommels(mogen totaal gegroefd of een stuk uit zijn) wil ik "spoorverbreders" van enkele mm dik van draaien zodat de originele stalen serie velgen of vroege defender velgen net wat ruimer langs de rrc remklauw gaan. Weet de valkuil van de lengte van de draadeinden(wheelstuds) Mogelijk zou ik ook wolf velgen kunnen passen maar de gaatjes zijn natuurlijk geen originele look. En dan heb ik ook niets meer aan de velgenset met banden die er nu onder zit.
Voorashuis of oude vooras. Diff mag aan soep zijn, swivels mogen lek putten en geroest zijn. steekassen 10 splains series om aan de homokineten van de rrc te zetten.
Dit is omdat de flenzen van de as stomp van een RRC en serie redelijk de zelfde diameter hebben maar een andere steek.
Mogelijk last mijn collega foto lasser of de flenzen van de oude serie swivels aan de rrc swivels of de flenzen van de oude rrc vooras aan de nieuw te construeren bladgeveerde rover vooras. Of we lassen de niet passende gaten van het donor ashuis dicht en boren nieuwe en tappen draad op de maten van de rrc asstompen. denk dat dit de minst bewerkelijk optie is. Belangrijk is dan dat ik de afstanden goed in de gaten houd zodat alle splaines maximaal in de spiebanen vallen.Dit kan denk ik door de afstand tussen de twee steekassen op te meten met gedemonteerd diff.
Heeft iemand nog delen of ervaring en een mening met een dergelijk experiment? Ik hoor graag van jullie
groet Nico