gewicht hardtop 88"s3
gewicht hardtop 88"s3
Weet iemand het gewicht van een hardtop + achterdeur van een s3 88"? (vaste raampjes aan de zijkant)
Dit ter indicatie besparing mrb.
Jeroen.
Dit ter indicatie besparing mrb.
Jeroen.
Volg mijn avonturen op https://www.instagram.com/dutchlandroverlife/
- Geert 88 SIIID
- Berichten: 89
- Lid geworden op: ma 08 sep 2014, 10:49
Re: gewicht hardtop 88"s3
Hoi Jeroen,
Ik ben daar met mijn 88 diesel ook mee bezig geweest, maar ik heb van alles geprobeerd.
, kwam ik nog op hetzelfde gewicht als op kenteken (1696 kg), zonder reservewiel en 1 halve tank. Ook kleine banden maakten
maar weinig verschil, 2-3 kg per band.
Ik weet niet waar genoeg te halen is om een klasse omlaag te komen, succes
Geert 88 SIIID
Ik ben daar met mijn 88 diesel ook mee bezig geweest, maar ik heb van alles geprobeerd.
, kwam ik nog op hetzelfde gewicht als op kenteken (1696 kg), zonder reservewiel en 1 halve tank. Ook kleine banden maakten
maar weinig verschil, 2-3 kg per band.
Ik weet niet waar genoeg te halen is om een klasse omlaag te komen, succes
Geert 88 SIIID
Re: gewicht hardtop 88"s3
Mijn lightweight, omgebouwd naar hardtop met achterdeur, op LPG, zonder de originele brandstoftanks maar met volle 120 ltr. gastank (100 ltr. gas), met volle gereedschapskist, met reservewiel op de motorkap, met bredere dus zwaardere wielen en banden, dus in volledige gebruiks-trim woog precies een jaar geleden 1560 kg.
En da's 60 kilo minder als waarmee die op kenteken staat (1620 ledig gewicht).
Gert-Jan.
En da's 60 kilo minder als waarmee die op kenteken staat (1620 ledig gewicht).
Gert-Jan.
-
- Berichten: 2015
- Lid geworden op: zo 07 sep 2014, 10:52
Re: gewicht hardtop 88"s3
Standaard stalen velgen, tubeless met versleten Michelin Latitude Cross zou maar zo meer dan 2-3 kilo per wiel kunnen schelen.
Een extra kleine accu, of nog beter een heel kleine accu + een high-cap ondersteuning moet ook weer een paar kilo's schelen.
En dan de "limiet" haal de steekassen eruit (eventueel ook het hele differentieel-binnenwerk) en de cardan-as naar achter en rijdt in 4x4 met alleen voorwiel-aandrijving. Of monteer tijdelijk een Belgische 2x4 vooras.
Een extra kleine accu, of nog beter een heel kleine accu + een high-cap ondersteuning moet ook weer een paar kilo's schelen.
En dan de "limiet" haal de steekassen eruit (eventueel ook het hele differentieel-binnenwerk) en de cardan-as naar achter en rijdt in 4x4 met alleen voorwiel-aandrijving. Of monteer tijdelijk een Belgische 2x4 vooras.
Re: gewicht hardtop 88"s3
Zo kan je ook de tankmeter foppen met een weerstand, tank leeg meter geeft 1/2 vol aan. Weet niet of een reserve band nog verplicht is
Re: gewicht hardtop 88"s3
bedankt voor het antwoord.
Ik kom er al iets verder mee. de trucjes ken ik, al wil ik niet zoveer gaan dat ik de steekassen moet gaan verwijderen.
Bij de omkeuring van de 101 kreeg ik er zo'n 400 kilo af (achtertrap ambu weegt al 50 kg)
reserve band is niet verplicht, ik geloof zo'n spuitbus (wat je niet wil gebruiken) wel.
Een schatting: dak + reservewiel+ achterdeur 200kg bij elkaar?
j.
Ik kom er al iets verder mee. de trucjes ken ik, al wil ik niet zoveer gaan dat ik de steekassen moet gaan verwijderen.
Bij de omkeuring van de 101 kreeg ik er zo'n 400 kilo af (achtertrap ambu weegt al 50 kg)
reserve band is niet verplicht, ik geloof zo'n spuitbus (wat je niet wil gebruiken) wel.
Een schatting: dak + reservewiel+ achterdeur 200kg bij elkaar?
j.
Volg mijn avonturen op https://www.instagram.com/dutchlandroverlife/
Re: gewicht hardtop 88"s3
bedankt voor het antwoord.
Ik kom er al iets verder mee. de trucjes ken ik, al wil ik niet zoveer gaan dat ik de steekassen moet gaan verwijderen.
Bij de omkeuring van de 101 kreeg ik er zo'n 400 kilo af (achtertrap ambu weegt al 50 kg)
reserve band is niet verplicht, ik geloof zo'n spuitbus (wat je niet wil gebruiken) wel.
Een schatting: dak + reservewiel+ achterdeur 200kg bij elkaar?
j.
Ik kom er al iets verder mee. de trucjes ken ik, al wil ik niet zoveer gaan dat ik de steekassen moet gaan verwijderen.
Bij de omkeuring van de 101 kreeg ik er zo'n 400 kilo af (achtertrap ambu weegt al 50 kg)
reserve band is niet verplicht, ik geloof zo'n spuitbus (wat je niet wil gebruiken) wel.
Een schatting: dak + reservewiel+ achterdeur 200kg bij elkaar?
j.
Volg mijn avonturen op https://www.instagram.com/dutchlandroverlife/
Re: gewicht hardtop 88"s3
Gewoon als cabrio er naar toe, kan je later een softtop of hardtop plaatsen. busje antilek mee en je brandstof meter manipuleren. Kleine bandjes en je chassis eens heel goed reinigen met rioolrat.