Hallo allemaal
Ik heb sinds kort een 88 lightweight.
Nu is er een elektrisch probleem ontstaan.
Nl. Er mist een gedeelte van het elektrisch circuit.
Er brand geen contact of oliedruk lampje meer en ruitenwissers/sproeier en kachelventilator werkt ook niet.
De zekeringen aan de pasagierszijde zijn goed.zit er ergens een hoofdzekering of iets dergelijks.en waar vind ik deze?.
Is er iemand die dit probleem ook al eens heeft gehad.
De laro start wel gewoon en verlichting werkt wel gewoon goed.
Groet Jakob
Hoofdzekering lightweight 88
Re: Hoofdzekering lightweight 88
Het is opgelost!.
Er was een lip op het contactslot af gebroken.terwijl ik er mee bezig was brak er een tweede af.
Ik heb ze allebei er weer aan gesoldeerd.ik hoop het blijft zitten anders moet er maar een ander slot in.
Er was een lip op het contactslot af gebroken.terwijl ik er mee bezig was brak er een tweede af.
Ik heb ze allebei er weer aan gesoldeerd.ik hoop het blijft zitten anders moet er maar een ander slot in.
Re: Hoofdzekering lightweight 88
Ik ga er van uit dat het een ex KL Lightweight betreft en dat een vorige eigenaar de boel niet heeft kapot gemodificeerd.
Ik heb al een paar keer gemerkt dat een electrische functie niet werkt als de betreffende zekering niet goed tussen de klemmen zit. Wellicht het controleren waard.
Met wat je beschrijft betreft het 3 zekeringen: nr. 13 voor ruitenwisser en sproeier, nr. 14 voor de kachelventilator en nr. 15 voor de oliedruk. Brandstofniveau en de waarschuwingslamp voor het remsysteem (lampje "Test") zijn ook gezekerd met nr. 15. Doen deze het wel?
Wat deze functies gemeen hebben is de voedingskabel. Dit is een witte draad die vanaf het contactslot naar de zekeringenkast loopt. De draad zal gemerkt zijn met de letter B.
Misschien is deze draad losgekomen uit het contactslot of van de zekeringenkast. Of deze is ergens gebroken...
Ik heb al een paar keer gemerkt dat een electrische functie niet werkt als de betreffende zekering niet goed tussen de klemmen zit. Wellicht het controleren waard.
Met wat je beschrijft betreft het 3 zekeringen: nr. 13 voor ruitenwisser en sproeier, nr. 14 voor de kachelventilator en nr. 15 voor de oliedruk. Brandstofniveau en de waarschuwingslamp voor het remsysteem (lampje "Test") zijn ook gezekerd met nr. 15. Doen deze het wel?
Wat deze functies gemeen hebben is de voedingskabel. Dit is een witte draad die vanaf het contactslot naar de zekeringenkast loopt. De draad zal gemerkt zijn met de letter B.
Misschien is deze draad losgekomen uit het contactslot of van de zekeringenkast. Of deze is ergens gebroken...

Re: Hoofdzekering lightweight 88
Ik was druk aan het typen toen je het gevonden had.
Het was dus de voedingskabel.
Het was dus de voedingskabel.
Re: Hoofdzekering lightweight 88
Ja het is een ex kl 88. Alles is nog redelijk origineel.de genoemde zekeringnrs.kloppen allemaal.
Alleen de kachelventilator doet het nog niet.morgen maar even naar kijken.
Groet Jakob
Alleen de kachelventilator doet het nog niet.morgen maar even naar kijken.
Groet Jakob
Re: Hoofdzekering lightweight 88
Pike,
Heb je zojuist een mail gestuurd.
Groet, Willem
Tata-D2.
Heb je zojuist een mail gestuurd.
Groet, Willem
Tata-D2.