beste allemaal
sinds een paar weken ben ik de trotse eigenaar van defender 90 tdi van 1993.
voor heen verschillende 4x4 auto gehad. 8 jaar intensief terrein gereden met sj413 en samurai. daarna nog een cherokee voor op de weg en later een grand cherokee. en nu een defender. leuke auto voor erbij.
het feit treft mij wel dat er nog wel wat aan de auto moet gebeuren maar ja wat verwachtje van een dame van ruim 25 jaar oud. de motor rookte behoorlijk grijs blauw. koelvloeistof en olie ZIjn nog mooi schoon. verstuivers er gloeistifen zaten wel onder de olie en 3 gloeistiften zijn defect. voor ik echt de motor uit elkaar ga halen zou ik jullie om advies willen vragen.
groet Tristian Kielstra
nieuw hier
Re: nieuw hier
Welkom Tristian 
Fenna

Fenna
Re: nieuw hier
Welkom, veel plezier met de 90!
Ook leuk, een Samurai, ben ik ook mee begonnen. Ik neem aan dat er een 200Tdi (11L) motor in de 90 zit, een in principe onverwoestbare motor. Ik zou eens beginnen met nieuwe gloeistiften en controleren of de distributie op tijd staat en de pomp goed afgesteld. Ik heb bij 350000 km eens nieuwe verstuivers er in gezet, dat gaf een hele verbetering kwa roken en prestaties.
Ennuhhh....
. 
Ook leuk, een Samurai, ben ik ook mee begonnen. Ik neem aan dat er een 200Tdi (11L) motor in de 90 zit, een in principe onverwoestbare motor. Ik zou eens beginnen met nieuwe gloeistiften en controleren of de distributie op tijd staat en de pomp goed afgesteld. Ik heb bij 350000 km eens nieuwe verstuivers er in gezet, dat gaf een hele verbetering kwa roken en prestaties.
Ennuhhh....


Groet, Vincent
Freelander TD4 Automaat | Defender 110 CSW 300Tdi (verkocht)| Series III V6 (helaas verkocht)

> Huis in Noord-Italië te koop <
Freelander TD4 Automaat | Defender 110 CSW 300Tdi (verkocht)| Series III V6 (helaas verkocht)

> Huis in Noord-Italië te koop <
Re: nieuw hier
200 TDI klopt. zal inderdaad maar eens inversteren gaan in een paar nieuwe gloeistiften. en een compressie meter om uit te sluiten dat er geen druk verlies is
Vaak ben je te bang