Ik heb vorige week een langer ritje gemaakt in mijn 109 dan normaal.
Nu an sich vind ik het nog prima te doen met de tochtklepjes en de ramen open.
Maar na een tijdje +-100Km/u rijden word het bij de voeten toch wel erg warm.
Zoieso als ik het koppelings pedaal in trap komt er een enorme golf hitte uit het motorcompartiment naar binnen, maar alle vloerplaten worden op den duur ook dusdanig heet dat op de slippertjes rijden geen optie meer is.
Is dit normaal? ik weet dat mijn uitlaat precies daar onder de platen doorgaat.
Zoja, iemand een idee om dit te verminderen? Warmteschild plakmatten ertegen ofzo?
Ik ben benieuwd.
Alvast bedankt.
zomerse temperaturen.
-
- Berichten: 874
- Lid geworden op: za 13 sep 2014, 08:09
- Locatie: De Zijpe
Re: zomerse temperaturen.
Hoi Jj-jk,
Ja dat is normaal, buiten de warmte die je motor voortbrengt komt er ook warmte van de versnelling en tussenbak. Hier kan je niet heel veel aan doen. Ik vermoedt dat je hele tunnel en seatbase warm zal worden. Je kan je hand er net eventjes op houden maar het voelt niet lekker
Dit is trouwens niet raar voor auto’s uit die tijd. Ook de achterwiel aangedreven opeltjes en fordjes kregen opweg naar de vakantie bestemming een meer dan handwarme aandrijfas tunnel.
En deze waren mooi bekleed met van alles en nog wat.
Ik weet niet wat voor motor je erin hebt liggen. Tijdens deze warme tijden moet je als je een lange rit gaat maken vooraf al wat aan doen.
Mijn ervaring is om de verwarming (ik weet niet wat jij hebt) op koelen aan te zetten en deze op de voeten te richten.
Dit moet je al tijdig doen, als het al warm is krijg je de warmte er (niet meer) moeilijk uit.
Ook kan een retro fan op de voeten richten helpen. Kan je lekker je flipfloppies aan houden en soms zelfs sexy sokken nodig hebben
Soms plaatsen personen een extra verwarming rooster hoog in de wings (?) dan ben je een “warmte bel” kwijt.
Ohja extra warme werende oplossingen helpen even, uiteindelijk zal toch alles warm worden.
Hier zal niet iedereen het mee eens zijn, maar ik heb zo mijn bedenkingen hier over.
Een warmte schildje op een uitlaat, turbo etc is natuurlijk nooit verkeerd.
Ja dat is normaal, buiten de warmte die je motor voortbrengt komt er ook warmte van de versnelling en tussenbak. Hier kan je niet heel veel aan doen. Ik vermoedt dat je hele tunnel en seatbase warm zal worden. Je kan je hand er net eventjes op houden maar het voelt niet lekker

Dit is trouwens niet raar voor auto’s uit die tijd. Ook de achterwiel aangedreven opeltjes en fordjes kregen opweg naar de vakantie bestemming een meer dan handwarme aandrijfas tunnel.

En deze waren mooi bekleed met van alles en nog wat.
Ik weet niet wat voor motor je erin hebt liggen. Tijdens deze warme tijden moet je als je een lange rit gaat maken vooraf al wat aan doen.
Mijn ervaring is om de verwarming (ik weet niet wat jij hebt) op koelen aan te zetten en deze op de voeten te richten.
Dit moet je al tijdig doen, als het al warm is krijg je de warmte er (niet meer) moeilijk uit.
Ook kan een retro fan op de voeten richten helpen. Kan je lekker je flipfloppies aan houden en soms zelfs sexy sokken nodig hebben

Soms plaatsen personen een extra verwarming rooster hoog in de wings (?) dan ben je een “warmte bel” kwijt.
Ohja extra warme werende oplossingen helpen even, uiteindelijk zal toch alles warm worden.
Hier zal niet iedereen het mee eens zijn, maar ik heb zo mijn bedenkingen hier over.
Een warmte schildje op een uitlaat, turbo etc is natuurlijk nooit verkeerd.
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !
Ga met je oude Land Rover op vakantie !
-
- Berichten: 2015
- Lid geworden op: zo 07 sep 2014, 10:52
Re: zomerse temperaturen.
Het is ook "normaal" voor een moderne "Puma"GatheRRoveR schreef:Hoi Jj-jk,
....
Dit is trouwens niet raar voor auto’s uit die tijd.
.....

Er blijft veel te veel warmte onder de auto hangen.
Re: zomerse temperaturen.
Zou er toch makkelijk onder bandaan moeten kunnenMarc-my-Words schreef:Het is ook "normaal" voor een moderne "Puma"GatheRRoveR schreef:Hoi Jj-jk,
....
Dit is trouwens niet raar voor auto’s uit die tijd.
.....![]()
Er blijft veel te veel warmte onder de auto hangen.



Ruimte zat


Re: zomerse temperaturen.
Als het écht warm wordt zet ik gewoon de airco aan (jaja, niet de arko
), maar tot nu toe is het nog niet echt nodig geweest met de korte woon-werk ritjes. Op de lange vakantieritten in het zuiden ben ik toch wel blij dat ik ‘m heb... 


Groet, Vincent
Freelander TD4 Automaat | Defender 110 CSW 300Tdi (verkocht)| Series III V6 (helaas verkocht)

> Huis in Noord-Italië te koop <
Freelander TD4 Automaat | Defender 110 CSW 300Tdi (verkocht)| Series III V6 (helaas verkocht)

> Huis in Noord-Italië te koop <