Hallo allemaal,
Ik heb een 88 diesel uit 1977.
Nu lijkt het of de rembekrachtiging steeds minder is geworden en ik zelf steeds harder
op mijn rempedaal moet trappen.
Ik het nog de orginele klep in de buis naar het spruitstuk zitten en het lijkt wel of
deze bijna geen vacuum meer produceert.
Vroeger ging het rempedaal omlaag als ik de motor startte met het rempedaal ingetrapt.
Dit gebeurt niet meer en als ik de slang van het reservoir los maak voel ik echt heel weinig vacuum.
Ook op handgas is er niet veel meer vacuum voelbaar.
Heeft hier iemand ervaring mee en een mogelijke oplossing bedacht.
Ik wil eigenlijk testen of de rembekrachting nog werkt, maar hoe maak ik vacuum.
Zat te denken als dat werkt om er een electrisch pompje op te zetten.
Groetjes
Geert 88 SIIID
verslechteren remvacuum 2.25 D
- Geert 88 SIIID
- Berichten: 89
- Lid geworden op: ma 08 sep 2014, 10:49
Re: verslechteren remvacuum 2.25 D
Hallo Geert,
Staat de vacuumklep nog goed afgesteld en zijn de slangen en aansluitingen nog luchtdicht?
Fenna
Staat de vacuumklep nog goed afgesteld en zijn de slangen en aansluitingen nog luchtdicht?
Fenna
- Wim Janssen
- Berichten: 297
- Lid geworden op: zo 07 sep 2014, 10:56
- Locatie: Buchten
Re: verslechteren remvacuum 2.25 D
Ik verkoop nog steeds de elektrisch pompjes van Hella naar ieders tevredenheid. Voordeel is dat je de vacuumtank kunt vergeten en weer wat meer ruimte onder de motorkap krijgt. En verder ben je natuurlijk van de klep in de broodnodige luchtaanzuiging van een diesel af.
Wim Janssen
Land Rover Series III 109 Stawag 3.5 V8 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 88 2.25 petrol 1959 "The Mrs"
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
Land Rover Series III 109 Stawag 3.5 V8 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 88 2.25 petrol 1959 "The Mrs"
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
Re: verslechteren remvacuum 2.25 D
Heb al jaaren dat elektrische pompje van Hella van Wim, tot volle tevredenheid.
Geen problemen en veel lucht.
Geen problemen en veel lucht.