sjaak109 schreef:Thanks,
bovenstaande schakelaar had ik ook gevonden, maar ik vroeg me af wat het verschil is met een gewone on/off/on schakelaar.
want die heb ik gewoon op de plank liggen (naast nog een heleboel andere troep). lijkt mij dat er, even simpel gezegd, een stroompje in gaat deze geblokkeerd wordt op off en weer aan op on. je hebt ook 2 standen draadjes. dus met schakelaar met 6 polen zou het toch moeten lukken?
eventueel met een doorlus van de juiste stroom draadjes voor de goede parkeerstand. dit parkeerstand dingetje zit op de motor btw. dat had ik wel gevonden. (en werkt bij mij ook gewoon).
nu ik dit type bedenk ik net dat ik de oude schakelaar weer opentrek (de 2 standen) en ga kijken of de nieuwe schakelaar het binnenwerk hier in kan krijgen.
in elk geval allen bedankt tot zo ver.
oja.
2 standen was een optie bij de stationwagens. en niet standaard.
En dat is nou net de truc, de schakelaar werkt anders, heeft met de parkeerstand te maken, kijk maar eens op het schema van de schakelaar, dan snap je hoe het werkt, er wordt bij de officiele RW-schakelaar een pootje onderbroken en bij de normale schakelaar niet, daardoor krijg je steeds sluiting, zie bijgevoegd schema van weliswaar één snelheid systeem maar dan zie je de shakeling van de park functie en waardoor je daar sluiting krijgt.
Zoals gezegd, been there done that, maar kostte mij maar éé of twee zekeringen voordat bij mij het lichtje ging branden.
Mede dankzij de diverse schemas van mijn lightweight en de schakelaars.
Simpelste oplossing is overigens dat je aansluiting 2 van de ruitenwisswrmotor loshaalt, dan ben je de sluiting ook kwijt en kun je naar believen de langzame dan wel de snelle snelheid gebruiken.
Ruitenwisserschema Serie III:
G-J.