Zoals ik ook in andere topics zoals deze kan lezen:
https://forum.lrch.nl/viewtopic.php?f=1 ... 2&start=10
kan het best warm worden in de auto.

Mijn 109 series 2 met 300 tdi - lt77 - lt230 was afgelopen zomer erg warm.
Zeker toen we tijdens de hittegolf over de Alpen reden waarvan ook nog hele stukken met een aanhanger. Dit was geen pretje.
Het was buiten al warm en in de auto werd het nog heter, het schutbord, tunnel en de seatbase waren net aan nog aan te raken.
Nu heb ik stukjes in het archief gelezen dat 50 - 70 graden voor een bak wel normaal is.
Maar als je seatbase toch zeker 50 graden bereikt ga je toch aan airco denken.
Voor de originele airco pomp zou ik ruimte kunnen maken, maar is er geen andere manier om de warmte minder te maken, ben geen voorstander van airco in mij LaRo. Tevens vermoed ik dat alle vormen van isolatie op een lange rit ook niet veel zal helpen.
Het bijzondere is dat het deel in de auto achter de seatbase (ik heb een 3 deurs) je geen last hebt van die warmte?!
Soms zie je de hele oude series zonder motorklep rijden, is dit ook om die reden?
Mede daardoor de vraag, zou extra lucht onder de motorklep (air intake achter constructie) helpen? De oude Fiatjes hadden voor de (achter motorklep) steuntjes om de klep een stukje open te laten staan.
Want als er een truc is wil ik die van de winter wel uitvoeren voor o.a. de 2017 versie van de volgende "Alpens", "Pireneën" trip.
Oplossingen?

Groet,
Rob