vastzittende wielmoeren
vastzittende wielmoeren
Iemand een tip hoe vastzittende wielmoeren los te draaien? ik heb je ingespoten met wd40 en een paar tikkies gegeven met de nylon hamer. Maar ben bang dat ik wat kapot maak als ik domme kracht gebruik. Is t veilig te verhitten daar in de buurt van de remmen enzo?
Re: vastzittende wielmoeren
Meer spieren kweken? 

Re: vastzittende wielmoeren
wielmoeren? ...
zelf zou ik gaan voor een grote hefboom. een pijp oid over de sleutel
succes, Fenna
zelf zou ik gaan voor een grote hefboom. een pijp oid over de sleutel
succes, Fenna
Re: vastzittende wielmoeren
Het kracht zetten is niet t probleem. Ik lees wel eens van die horror verhalen over afgebroken draadeinden enzo..dat wil ik dus voorkomen
Re: vastzittende wielmoeren
Draadeinden zijn vaak ook gemakkelijk te vervangen toch?
-
- Berichten: 874
- Lid geworden op: za 13 sep 2014, 08:09
- Locatie: De Zijpe
Re: vastzittende wielmoeren


Een bertje verwarmen en er op tikken, je weet het toch wel?
Rustig aan, later nog eens.........
Een kwartslag voor breken stoppen
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !
Ga met je oude Land Rover op vakantie !
Re: vastzittende wielmoeren
ja we hebben t over een laro 
ik zal t met beleid aanpakken

ik zal t met beleid aanpakken
-
- Berichten: 2015
- Lid geworden op: zo 07 sep 2014, 10:52
Re: vastzittende wielmoeren
Tja, gewoon bij een nieuwe auto (of een niet oude) kunnen de moeren na heel kort al zo vast zitten dat je ze met de bijgeleverde wielmoersleutel niet of nauwelijks los krijgt (althans zonder een olympische spiermassa).
Als je stalen velgen met het voorgeschreven koppel vastzet zitten ze echt vast, na heel even merk je dat als je ze los wilt hebben.
Een meterje ouderwetse ijzeren verwarmingsbuis over de moersleutel steken en je kan met beleid veel meer kracht zetten (zonder eerst een Youri van Gelder borstkas te ontwikkelen). Ik heb meermaals een of enkele moeren met een paar knallen los horen komen ... en die zaten met zelfs iets minder als het voorgeschreven koppel (en een beetje vettigheid) vast, en dat ook nog eens niet langer als een half jaar.
Verwarmen heb ik nog nooit gedaan, de lak komt zonder dat al vlot genoeg van de velgen.
Als je stalen velgen met het voorgeschreven koppel vastzet zitten ze echt vast, na heel even merk je dat als je ze los wilt hebben.
Een meterje ouderwetse ijzeren verwarmingsbuis over de moersleutel steken en je kan met beleid veel meer kracht zetten (zonder eerst een Youri van Gelder borstkas te ontwikkelen). Ik heb meermaals een of enkele moeren met een paar knallen los horen komen ... en die zaten met zelfs iets minder als het voorgeschreven koppel (en een beetje vettigheid) vast, en dat ook nog eens niet langer als een half jaar.
Verwarmen heb ik nog nooit gedaan, de lak komt zonder dat al vlot genoeg van de velgen.
Re: vastzittende wielmoeren
Een vriend zijn Corvette wielmoeren zaten ook muurvast. Niet los te krijgen. Als volgt gedaan: Een dop erop met een wringijzer. (een goede en geen ratel) Steigerbuis als verlengstuk en terwijl ik er flink spanning op zette gaf hij een flinke mep met een hamer op de kop van de bout, of eigenlijk op het wringijzer dus. Zo schrokken ze beurtelings los en zonder schade alle bouten los gekregen. Wel een ijzeren hamer gebruiken anders schrikt het niet los.
Re: vastzittende wielmoeren
Op die manier een gedore wringijzer gebroken, met een gratis nieuwe uiteindelijk gelukt
Heb maar niet verteld hoe ik hem gebroken hat, meter pijp en mijn 80 kilo er op, moet kunnen toch?
Je kan natuurlijk langs een garage/banden handel, die hebben goede slagmoersleutels, door de korte slagen die zo een ding maakt breekt de roest en blijft de bout heel
Heb maar niet verteld hoe ik hem gebroken hat, meter pijp en mijn 80 kilo er op, moet kunnen toch?
Je kan natuurlijk langs een garage/banden handel, die hebben goede slagmoersleutels, door de korte slagen die zo een ding maakt breekt de roest en blijft de bout heel
Re: vastzittende wielmoeren
Da's 800 Nm dat is vrij fors. Ik heb een Facom wringijzer. Die bleef heel tijdens onze acties