klepseals vervangen 2.25D
- Geert 88 SIIID
- Berichten: 89
- Lid geworden op: ma 08 sep 2014, 10:49
klepseals vervangen 2.25D
Weet iemand waar beschreven staat hoe de klepseals van een 2.25 D te vervangen in een gemonteerd blok?
Of kan dit goed omschrijven?
Bij voorbaat dank
Gr.
Geert 88 SIIID
Of kan dit goed omschrijven?
Bij voorbaat dank
Gr.
Geert 88 SIIID
Re: klepseals vervangen 2.25D
Voorzover ik weet en ken heb je 4 opties:
1 kop demonteren.
2 verstuiver eruit en luchtdruk er op om de kleppen dicht te houden.
3 een stuk touw door het verstuiver gat voeten welke de ruimte tussen kleppen en zuiger opvult.
4 zuiger in compressie stand zetten. Alleen weet ik niet hoe je gaat bepalen of je cilinder in tdc staat zonder tuimelaars gemonteerd.
Succes, Groet Jan
1 kop demonteren.
2 verstuiver eruit en luchtdruk er op om de kleppen dicht te houden.
3 een stuk touw door het verstuiver gat voeten welke de ruimte tussen kleppen en zuiger opvult.
4 zuiger in compressie stand zetten. Alleen weet ik niet hoe je gaat bepalen of je cilinder in tdc staat zonder tuimelaars gemonteerd.
Succes, Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het Leven is al een neus, haal er uit wat er in zit.
Het Leven is al een neus, haal er uit wat er in zit.
Re: klepseals vervangen 2.25D
Hallo Geert,
Hier en daar zwerven er in de gemeenschap wel een paar verbouwde gloeispiralen waarmee met perslucht de cilinder onder druk gezet kan worden. Een gloeispiraal is eenvoudiger te demonteren dan een verstuiver (heb daar zelf de eerste keer een uur per verstuiver voor nodig gehad, want die kunnen best vast gaan zitten.... )
succes,
Fenna
Hier en daar zwerven er in de gemeenschap wel een paar verbouwde gloeispiralen waarmee met perslucht de cilinder onder druk gezet kan worden. Een gloeispiraal is eenvoudiger te demonteren dan een verstuiver (heb daar zelf de eerste keer een uur per verstuiver voor nodig gehad, want die kunnen best vast gaan zitten.... )
succes,
Fenna
Re: klepseals vervangen 2.25D
Dat kan natuurlijk ookfenix2 schreef:Hallo Geert,
Hier en daar zwerven er in de gemeenschap wel een paar verbouwde gloeispiralen waarmee met perslucht de cilinder onder druk gezet kan worden. Een gloeispiraal is eenvoudiger te demonteren dan een verstuiver (heb daar zelf de eerste keer een uur per verstuiver voor nodig gehad, want die kunnen best vast gaan zitten.... )
succes,
Fenna

Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het Leven is al een neus, haal er uit wat er in zit.
Het Leven is al een neus, haal er uit wat er in zit.
Re: klepseals vervangen 2.25D
volgens mij heeft het vervangen van klepseals bij een diesel niet zo veel zin. Als t tenminste om t verminderen van rook gaat;
"valve stem seals in a diesel will make little difference to the smoke, there is no vacuum in the inlet manifold so the oil is not suked in , back in the day no diesel had seals fitted at all."
"valve stem seals in a diesel will make little difference to the smoke, there is no vacuum in the inlet manifold so the oil is not suked in , back in the day no diesel had seals fitted at all."
- Geert 88 SIIID
- Berichten: 89
- Lid geworden op: ma 08 sep 2014, 10:49
Re: klepseals vervangen 2.25D
Beste Ray,
Het gaat niet om de rook, die is niet ernstig.
Het gaat om het terugbrengen van het olieverbruik (1 op 150) vorig jaar naar Zeewolde .
Dat is onder lichte belasting laag maar op de snelweg hoog
gr.
Geert
Het gaat niet om de rook, die is niet ernstig.
Het gaat om het terugbrengen van het olieverbruik (1 op 150) vorig jaar naar Zeewolde .
Dat is onder lichte belasting laag maar op de snelweg hoog
gr.
Geert
Re: klepseals vervangen 2.25D
Da's inderdaad best pittig. Zal t vervangen van de valveseals afdoende zijn? ik hoor t graag als je ze vervangen hebt
Re: klepseals vervangen 2.25D
Het zal dan wel iets verbeteren. Maar denk dat je niet alles ermee op lost 1 op 150 is een enorm verbruik. Is het blokje niet gewoon toe aan revisie?
Groet Jan
Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het Leven is al een neus, haal er uit wat er in zit.
Het Leven is al een neus, haal er uit wat er in zit.
Re: klepseals vervangen 2.25D
Klepseals vervangen heeft wel zin bij veel olie gebruik, is bij mijn perkins terug van 1 op 750 naar 1 op 10k. Er zaten maar 4 seals in het blok en die waren glas hard.
Nu 8 nieuwe en olie gebruik netjes
Natuurlijk kan een versleten blok ook de oorzaak zijn
Nu 8 nieuwe en olie gebruik netjes
Natuurlijk kan een versleten blok ook de oorzaak zijn
