Dat de prijzen van de Defenders zouden stijgen was te verwachten, dat de prijzen van de Series meeliften is eigenlijk opmerkelijk .... die zijn immers al zo 30 jaar geleden gestopt (met uitzondering van de Santana's).
Dat de series meeliften is juist logisch want "het model" vierkante hobbelbak met karakter wordt niet meer gemaakt, er wordt toch ook steeds gezegd dat een icoon is opgehouden te bestaat na, wat was het, 68 jaar of zo, niet dat de Defender is opgehouden te bestaan, nee de Defender en zijn voorgangers dus . . . . . . .
Maar dat zal wel niet zo heel lang zijn hoor, de mensen komen vanzelf wel tot de conclusie dat het toch ook maar gewoon een auto is met een karakter dat veel geld kost en gaan op een gegeven moment weer gewoon verder met hun leven en dan zullen de Defender-achtigen (heel) langzaam uit het straatbeeld gaan verdwijnen, zal nog wel even blijven maar zo is het nou eenmaal.
De enkele bijzondere wagen daargelaten dan, de eerste diesel, de eerste dit en de eerste dat of het 50 jarig jubileum model of, of, of . . . . . .
Ik vind het persoonlijk ook allemaal wat opgeklopte hype hoor, als ik een paar jaar geleden niet aan Land Rover begonnen was had ik nu misschien Jeep of Toyota gereden met net zoveel of misschien nog wel meer plezier, ik ben niet zo'n merkvast tiepje, ik doe gewoon wat ik wil en op dit moment is dat dus nog Land Rover, maar als dat om voor mij zwaarwegende redenen anders wordt, dan ben ik ook vaak zo om.
Ik heb dat meegemaakt met BMW boxer motoren, precies hetzelfde gedrag, bah, vier kleppen per cilinder, walgelijk waterkoeling en ga zo maar door, als je niet flexibel bent en niet de schoonheid inziet van verandering dan doe je volgens mij iets heel erg fout.
Maar om even terug te gaan on-topic, dat de series meestijgen in prijs door de waan van het moment is dus mijns inziens zeer logisch.
Wat reageren jullie allemaal serieus op mijn posting?
Het was sarcastisch bedoeld. 200.000 pond voor een serie 1 is absurd, zelfs voor de eerste van de band gerolde diesel.
En als je dan ook nog de staat ziet waarin hij verkeerd.
Nu de produktie van de Defender gestopt is gaan de series echt niet in prijs stijgen. De vraag is er gewoon niet naar.
Jaa absurd toch, maar waarom staat het er dan twee keer zonder winking smily of zo...?
"Final details of sale price or identity of purchaser will remain strictly confidential"
Zie ik toch ook niet zo vaak in advertenties voor een wrak
Eric&Betty Boop schreef:Het was sarcastisch bedoeld.
Ja maar Eric, ik ken jou helemaal niet zo, normaal ben jij ook bloedserieus, vooral als het om Land Rovers gaat!
Maar je hebt gelijk ik heb wellicht wat te serieus gereageerd, ik trek het boetekleed (ander woord voor overall) aan en ga in de hoek zitten, wel die waar m'n Lightweight staat overigens . . . . . . .
Laten we eerlijk zijn. Deze landrover is natuurlijk wel one of a kind! Er is geen enkel andere landrover met deze vormen. Dus voor zo'n zeldzaam exemplaar moet je geld neertellen:D
De algemene trend dat de prijzen gaan stijgen is al enige tijd geleden ingezet hoor. Ik zie de taxatiewaarden alleen maar hoger worden.
Dat de zuunige hobbyist er geen 10.000 voor neerlegt, OK.
De S1 uit de advertentie is overigens nog steeds te koop. Maar aangezien zelf Huey geen 200.000 waard is (las ergens dat de taxatiewaarde van Huey slechts 85.000GBP was??) gaat deze dat zeker niet opbrengen....
Marijn & Simba & Serious & Optimus
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.