Ik ben bij ashcroft gaan shoppen. Heb het daar laten doen en dat was redelijk prijzig.
Het is een ashcroft ATB diff carrier. Zelf opbouwen is ook goed te doen en maakt het een stuk goedkoper, maar ik wilde het diff ook peggen en daar heb ik de spullen en kunde niet voor.
Ik kan wel redelijk lassen, maar om de versteviging goed op het gegoten diffhuis te lassen is toch een ander verhaal en gaat mij met mijn lasinverter niet lukken.
Ashcroft had ook een beperkt aantal achterste HD steekassen voor de serie roveras van 4340 staal en 24/24 spline ipv 10/24 spline.
Ik heb het laatste setje geloof ik want ze zijn nu "out of stock"
Het R&P is een HD 4.75:1 van Ashcroft.
Ik wilde eigenlijk gewoon de standaard R&P want in een pegged diff leek me dat sterk zat voor mij. Maar blijkbaar hadden ze die niet op de plank liggen en is het een HD R&P geworden.
Vind ik niet erg. Ik heb nu een achteras die behoorlijk hufterproof is.
Gisterochtend al ff in de sneeuw kunnen spelen en ik ben al aardig onder de indruk van die ATB.
Heel strak door de bochten met nauwelijks wielspin met gas er op.
Ook als ik 1 wiel in de berm zet kan ik gewoon voluit optrekken en dan rijdttie gewoon weg. Met het open diff bleef ik dan gewoon staan.
Dan moest ik echt heel rustig gas geven of hem ff in de 4x4 zetten.
Nu verder sparen voor het voorste diff.
Dat wordt dan waarschijnlijk een pegged diff met een true track en ook HD R&P.
De voorste steekassen zijn in HD versie alleen in de USA te krijgen bij Series Trek.
http://www.seriestrek.com/axles.html
Maar ik heb begrepen dat die niet naar buiten de USA verstuurd en ze zijn ook schrikbarend duur.
Dus voor blijf ik dan de originele 10 spline assen gebruiken en de Ashcroft ATB is er alleen in 24 spline. De truetrac is er wel in 10 spline.
Maar goed. Daar moet ik eerst weer voor gaan sparen dus dat duurt nog wel ff.