Hallo lui,
andere prikbord doet niet wat het zou moeten, dus hier nog maar een keer.
Ik zit hier met een 88" met nogal veel zwarte rook, oftewel onverbrande diesel. Een poos terug zijn er wat jongens van Go For Africa mee bezig geweest maar die kwamen er niet verder mee, dus werd het ding weer aan de kant gezet. Ben er nu zelf aan begonnen en verdomd, hij doet het weer. Echter met enorm veel zwarte rook. Normaal zou je als je de pomp met de klok meedraait minder zwarte rook moeten krijgen. Maar of ik de pomp nou linksom of rechtsom draai, de zwarte rook blijft. Vooral bij het starten. Eenmaal goed op toeren tijdens het rijden gaat het beter. Maar bij een bocht terugschakelen naar 2 en dan weer verder rijden is een probleem. Het ding staat gewoon te verzuipen. Ik vermoed dat de pomp niet goed is teruggezet. Maar voordat ik de boel weer openmaak om goed op tijd te zetten zou ik graag een bevestiging willen.
Iemand een idee?
veel zwarte rook
- Grumpy Old Sil
- Berichten: 91
- Lid geworden op: vr 12 sep 2014, 00:57
- Locatie: Sanyang Village Gambia
veel zwarte rook
Wim (alias Sil)
Re: veel zwarte rook
Het klinkt inderdaad als een teveel aan brandstof, als hij te weinig lucht zou krijgen zou hoog in toeren (ook) een probleem moeten geven. Ik zou zeggen loshalen, stelschroef helemaal dicht en kijken wat hij doet. Dan een keer helemaal open en kijken wat er dan gebeurd. Misschien is je stelschroef dol?
Groetjes Bas
- Grumpy Old Sil
- Berichten: 91
- Lid geworden op: vr 12 sep 2014, 00:57
- Locatie: Sanyang Village Gambia
Re: veel zwarte rook
eeh,..stelschroef...die zit aan de zijkant van de pomp (motorblokzijde)? Kan er even geen plaatje van vinden hier.
Edit:
Overigens, de motor is een 2,5 NA
Edit:
Overigens, de motor is een 2,5 NA
Wim (alias Sil)