Remmen serie 2a
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: vr 06 feb 2015, 22:23
- Locatie: Zeerijp
Remmen serie 2a
Hoi, heeft iemand ideeën of tips om de remmen van een serie 2a uit 1968 simpel te verbeteren?
Re: Remmen serie 2a
Hi,
Heb je een 109 of een 88 en heb je op de vooras al dubbele remcilinders?
Als je 10 inch trommels hebt, kun je naar de late serie3 11inch trommels en (voor) dubbele cilinders gaan (op de vroege serie3 109 zat die configuratie ook al)
Als je echt luxe wilt remmen, doe je een schijfconversie met Heystee swivel- en naaf huizen. Kost een paar centjes, maar je hebt wel wat. De naaf bouw je op met standaard series onderdelen en je monteert defender remschijven en remklauwen.
Financiëel zal het elkaar weinig ontlopen denk ik als je met nieuwe onderdelen op bouwt (tenzij je ergens gebruikte late serie 3 assen op de kop weet te tikken).
Succes, Fenna
Heb je een 109 of een 88 en heb je op de vooras al dubbele remcilinders?
Als je 10 inch trommels hebt, kun je naar de late serie3 11inch trommels en (voor) dubbele cilinders gaan (op de vroege serie3 109 zat die configuratie ook al)
Als je echt luxe wilt remmen, doe je een schijfconversie met Heystee swivel- en naaf huizen. Kost een paar centjes, maar je hebt wel wat. De naaf bouw je op met standaard series onderdelen en je monteert defender remschijven en remklauwen.
Financiëel zal het elkaar weinig ontlopen denk ik als je met nieuwe onderdelen op bouwt (tenzij je ergens gebruikte late serie 3 assen op de kop weet te tikken).
Succes, Fenna
Re: Remmen serie 2a
Ik heb op mijn 88" Lightweight voor en achter een paar militaire remsetjes, bij van Dam in Rhenen vandaan, gezet en ik moet zeggen, qua pasvorm, afstellen en remmen 100% beter als welk aftermarket spul dan ook en alles wat je nodig hebt zit er bij.
Die militaire setjes zijn op elkaar afgestemde, dwz. perfect op maat gedraaide trommels en voeringen waardoor de pasvorm en rondheid gewoon goed zijn.
Voor meer remvermogen hoef ik (de komende jaren zeker) echt geen schijfrem conversie meer, als ik nu mijn maat 49 op het pedaal zet sta ik echt heul snel stil.
G-J.
Die militaire setjes zijn op elkaar afgestemde, dwz. perfect op maat gedraaide trommels en voeringen waardoor de pasvorm en rondheid gewoon goed zijn.
Voor meer remvermogen hoef ik (de komende jaren zeker) echt geen schijfrem conversie meer, als ik nu mijn maat 49 op het pedaal zet sta ik echt heul snel stil.
G-J.