headers v8 vervangen

Ter vervanging van het oude geliefde startpagina prikbord.
Plaats reactie
laro110v8
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 21 dec 2014, 20:03

headers v8 vervangen

Bericht door laro110v8 »

Heb thans stalen headers op de v8. Alle bouten los maar krijg met geen mogelijkheid deze headers uit de auto.
Niet bovenlangs en niet onderlangs. Iemand een goed advies of heeft zelf al eens een sport uitlaat gemonteerd?
Ze zijn identiek aan de rvs headers van double S.
Dank voor de tip!
dennis83
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 08 sep 2014, 22:42
Locatie: Breda

Re: headers v8 vervangen

Bericht door dennis83 »

Krijg je ze er niet af omdat je de ruimte niet hebt om ze weg te halen of omdat ze blijven klemmen alsof ze nog vast zitten op het blok?
Groeten,

Dennis

Afbeelding
laro110v8
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 21 dec 2014, 20:03

Re: headers v8 vervangen

Bericht door laro110v8 »

Heb geen ruimte....
Headers liggen nu los op het chassis.
Maar naar beneden begeleiden lukt niet en naar boven halen ook geen ruimte.
Maar mijn vermoeden zegt naar boven eruit....
dennis83
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 08 sep 2014, 22:42
Locatie: Breda

Re: headers v8 vervangen

Bericht door dennis83 »

In dat geval zul je hem wellicht een stukje moeten liften met een motortakel. Of misschien is het mogelijk om de draadeinden ook uit het blok te draaien als je twee moeren op elkaar kunt krijgen. Misschien is het genoeg om de gene op de lastigste plaats eerst uit het blok te draaien. Gewoon twee moeren op het draadeind en tegen elkaar vast draaien . Dol draaien zul je niet snel doen, draadeinden zijn uitgehard door de temp verschillen in het blok.
Groeten,

Dennis

Afbeelding
Michel WaZ
Berichten: 14
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 19:51
Locatie: Wijk aan Zee
Contacteer:

Re: headers v8 vervangen

Bericht door Michel WaZ »

Goedemorgen,

Net even gegoogeld op ' remove headers V8 110 land rover ' en ik kom tekst en foto,s tegen waarbij de voorspatborden gedemonteerd worden..................

Ook ben ik geen voorstander om de tapeinden met een dubble moer proberen los te krijgen, wedden dat ze breken!

Gebruik dan een tool zoals deze


http://www.midlock.nl/Laser/Catalogus/A ... raars.html

of een ander merk tool deze is als voorbeeld. Werkt perfect er zitten rolnokjes in en zo pak je het gehele tapeind en worden de krachten veel beter verdeeld .

Fijn kerstfeest en succes,

Groet Michel WaZ
RRC V8
dennis83
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 08 sep 2014, 22:42
Locatie: Breda

Re: headers v8 vervangen

Bericht door dennis83 »

Dat ben ik met je eens, een speciale tool maakt het vaker wel makkelijker, helaas is deze niet altijd voor handen. Wel wil ik je er op wijzen dat door de hoge temperatuur verschillen op het blok deze tapeinden volledig gehard zijn. Probeer maar eens een gebroken bout of tap eind uit te boren op een blok of uitlaat, mits je hele goede boortjes hebt fik je ze gegarandeerd op om dat het staal volledig uitgehard is.

Zelf laatst de header van mijn Daf gedemonteerd, hier kwamen na meer dan 60 jaar de tapeinden vanzelf mee (generatie WW2 blok) en met geen mogelijkheid kapot te draaien. Je bepaalt thans nog zelf hoe hard je durft te draaien. Dus indien geen special tool beschikbaar is het een optie om met twee moertjes te proberen. En met warm blok draait soms ook wat makkelijker los ;-)
Groeten,

Dennis

Afbeelding
laro110v8
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 21 dec 2014, 20:03

Re: headers v8 vervangen

Bericht door laro110v8 »

Alle bouten zijn eruit en headers zijn los, alleen niet uit de auto te krijgen.
Misschien inderdaad een idee om de auto voor omhoog te krikken en zo hopelijk meer ruimte onder de auto.
En anders toch de spatborden eraf....
Alles is gelukkig gangbaar, huidige uitlaat is nog niet zo oud.
laro110v8
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 21 dec 2014, 20:03

Re: headers v8 vervangen

Bericht door laro110v8 »

Omhoog krikken geeft inderdaad meer ruimte tot de vooras. De non-rvs op het prikbord gezet.
Plaats reactie