Ben bezig met mijn project Range Rover Classic met een 4.6 en een automaat ZF4HP22, deze komt van een 3.9. Ik heb alles van einde krukas van de 3.9 omgezet behalve het vliegwiel omdat ik dan de krukas sensor kan gebruiken voor het signaal voor de Megajolt ontsteking. Beide vliegwielen zijn overigens identiek behalve het kransje voor de krukassensor. Heb de motor en bak in het losse onderstel liggen. Echter nou moet ik de koppelomvormer draaien zodat de gaten in de flexplate voor de boutgaten van de koppelomvormer komen te zitten maar deze laat zich zeer zwaar draaien! Als ik onder door het inspectiegat kijk dan zit de flexplate mooi recht dus zonder spanning. Heb gemeten, de koppelomvormer zit 5cm van de rand vliegwielhuis af vlgs werkplaatshandboek.
Hoort het zo dat het zo zwaar draait, of zie ik iets over het hoofd??
M.vr.gr.Wiel
Had de koppelomvormer er toch niet geheel inzitten
Laatst gewijzigd door Wiel op ma 06 okt 2014, 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoi Wiel, altijd gaaf een 4.6 in een RRC, daar hoort absoluut ook een dikkere uitlaat bij, een 4.6 is véél beter geschikt voor een bigbore uitlaat dan een 3.5 of 3.9, die hebben niet zo de baard in de keel. Het is een wolf in schaapskleren.....maar goed....je kent het probleem dat de koppelomvormer niet goed in de oliepomp kan zitten? Dan krijg je de bak zowiezo de laatste paar centimeter niet tegen de motor aan. Verder kan ik me voorstellen, als alles uit elkaar is geweest, dat dan alles nog een beetje moet "zetten".
Wiel schreef:Ben bezig met mijn project Range Rover Classic met een 4.6 en een automaat ZF4HP22, deze komt van een 3.9. Ik heb alles van einde krukas van de 3.9 omgezet behalve het vliegwiel omdat ik dan de krukas sensor kan gebruiken voor het signaal voor de Megajolt ontsteking. Beide vliegwielen zijn overigens identiek behalve het kransje voor de krukassensor. Heb de motor en bak in het losse onderstel liggen. Echter nou moet ik de koppelomvormer draaien zodat de gaten in de flexplate voor de boutgaten van de koppelomvormer komen te zitten maar deze laat zich zeer zwaar draaien! Als ik onder door het inspectiegat kijk dan zit de flexplate mooi recht dus zonder spanning. Heb gemeten, de koppelomvormer zit 5cm van de rand vliegwielhuis af vlgs werkplaatshandboek.
Hoort het zo dat het zo zwaar draait, of zie ik iets over het hoofd??
M.vr.gr.Wiel
Had de koppelomvormer er toch niet geheel inzitten
Ik zou de bak toch even loshalen en de oliepomp bekijken, nu een klein klusje, straks als alles inelkaar zit een flinke klus om de bak erachter weg te krijgen en wat je beschrijft is een typische oliepompkiller.
Ik heb het lang geleden ook wel eens gehad helaas. Alles ingebouwd en een proefritje willen maken, bleef gewoon stilstaan. Oliepomp stuk gedrukt. Alles er weer uit, toch weer een halve dag werk voor niets.