Ik heb net een 2.25 diesel opengehaald om de koppakking te vervangen.
Het blok liep perfect, geen rook en geen carterdruk.
Maar ik vind de cylinderwanden er erg slecht uitzien. Er zitten allemaal (corrosie?) putjes in.
Komt dit door de ruwe structuur van het gietijzer of is dit niet normaal ?
En op de zuigers staat 030. Dit staat voor 030 overmaat neem ik aan ? Maar als ik de cylinders nameet komen ze uit op 90,5mm, dat de standaard bore.
Dag Rick
Ik heb zelf de 2.5 n.a. diesel ongeveer het zelfde blok als jij.
Afgelopen winter ook een nieuwe koppakking ertussen, maar bij mij waren de cilinder wanden spiegel gald. Ik denk dat jou blok een heel tijd ergens heeft gelegen vandaar de corrosie.
Weet verder dan ook niet of dit kwaad kan.
Grt Jos
de cilinderwanden ZIJN slecht!
ze horen inderdaad spiegelglad te zijn. op de foto kun je de hoonsporen zien, ik denk dat het gehoond is met een handboormachine.
dit hoort te gebeuren als er nieuwe zuigerveren gemonteerd worden. na verloop van tijd/kilometers slijt dit weg.
dus het kruisverband/hoonsporen mag, is goed, maar verder niet!
Groet, Henri
Landrover 88 sIIa 1968. V8, automaat
Landrover 109 sIIa 1970 3.0td 6 cilinder???
Landrover. 109 sIII. 1978.
rangerover classic. 1975
En toch kan het goed gaan. Hebben ooit een Jeep-motor met een deukje in de cilinderwand gewoon gereviseerd. Blokje liep heul erg mooi daarna.
Als het blok goed loopt, zonder rook etc. gewoon die koppakking er tussen en gaan met dat ding. Als t niet meer wil kan je nog de boel vervangen.
Opboren tot t glad is kan ook, maar als je dan overmaat +160 krijgt heb je een probleem gecreëerd dat er nu niet is.
Marijn & Simba & Serious & Optimus
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
Nog een vraag:
Ik heb bij paddock een complete pakkingset voor het blok besteld. Dat zijn geen originele pakkingen maar aftermarket.
Nu ben ik een beetje bang voor de namaak koppakking, alle andere pakkingen heb ik wel vertrouwen in.
Heeft iemand goede ervaringen met deze goedkope namaak koppakking ? Of is het rotzooi en kan ik gewoon beter OE bestellen ?
Bij mij zat er ook een goed kopere koppakking tussen ging helaas stuk tussen cilinder 3 en 4 .
Heb toen op advies van mede prikkers er een koppakking van elring tussen gezet.
Gaat alweer 8 maanden goed de kop ziet er mooi droog uit.
Heb het laatste half jaar ook veel kilometers gereden, dus goed getest.
Had deze toen bij budget parts besteld.
Ik geloof rond de 20 euro, dus dat zijn de kosten niet.
Ook ik zou er verder niks aan doen gewoon dicht schroeven.
Spuit van tevoren flink wat WD 40 op de zuigers voor dat je de kop er op zet en laat hem een paar keer rond gaan, vinden de zuiger veren lekker.
Grt
Jos
In een 2,25D heb ik ervaring met een aftermarket koppakking uit een blauwe verpakking en een elring composiet pakking. Doe mij maar altijd die van elring (heb ook ervaring met elring koppakking in mijn peugje 306 en die snort heerlijk inmiddels de 255.000km voorbij)