iemand interesse?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
johan - Doli

iemand interesse?

Bericht door johan - Doli »

Beste,

na mijn vorige vraag omtrent onderdelen voor een 6 cil. blok heb ik eindelijk een blok gevonden wat nog in goede staat verkeerd. Het probleem is echter dat er nog een auto omheen zit. Omdat het mij puur en alleen om het blok gaat (en misschein wat kleine onderdeeltjes) wil ik bij deze informeren of er anderen zijn die eventueel interesse hebben in bepaalde onderdelen. Waar gaat het om:
een rode 109 StaWag 6 cil. series IIa uit 1970 RHD. In goede staat (een stuk beter dan de mijn toe ik die kocht..maar ja, dat besef je pas later). Voor zover ik kon zien geen laswerk aan schutbord en/of chassis. Op defender spiegels en defender voorstoelen na origineel. Ook deuren, etc. in goede (natuurlijk geen nieuw-) staat.

Wat gaat er, als ik het doe, in de verkoop? chassis (geen kenteken, het is org. engelse, kenteken schijnt kwijt te zijn), versnellingsbak, tropendak (i.z.g.s), achterbak, achterpanelen met ramen, 5x deuren (eerlijk is eerlijk, weet nog niet of dit de rode of mijn eigen groene worden welke ik verkoop), voor- en achteas, wings, aandrijflijnen, schutbord (series IIa 6 cil schutborden zijn schaars, zeker zonder laswerk), defender voorstoelen, zitbak, tunnelbehuizingen, dorpels + staanders (zijn reeds voorzien van kokerbalken ipv de org pisbakken dorpels, geen laswerk, i.g.s.), stuurhuis (i.g.s maar wel RHD), series IIa stuur, hulpstuurhuis, stuurstangen, radiateur, gril (er zit een series III gril op, Joost mag weten waarom), dashbord + meters, achterbank (i.g.s, opnieuw bekleed), achterste twee bankjes (idem, ook opnieuw bekleed), een bullbar (op de bumper te monteren met hekwerk voor de lampen), 4x wielen (bandenprofiel niet echt optimaal, velgen i.g.s.) en voorraam. Dit voor zover ik nu kan overzien en uit mijn hoofd doe...

Mijn vraag is of er mensen uberhabut interesse in bepaalde zaken hebben zodat ik weet of het voor mij uit kan de auto voor de moter te kopen.

alvast bedankt en wellicht tot ziens bij mij thuis....
Johan
Aad Koene

Re: iemand interesse?

Bericht door Aad Koene »

Johan,

Ik heb eventueel interesse in de bulkhead, het voorraam en het chassis.

Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
gertjan

Bericht door gertjan »

Johan

Wat wil je hebben voor het dak ?
Laat maar wat van je horen

Gertjan
Tom 109

Bericht door Tom 109 »

Ik ben wel geintresseert in de deurstijlen en dorpels, de achterdeuren en de achterste schuiframen.

Laat maar iets van je horen

Tom 109
Peet

Bericht door Peet »

Hi Johan,

Zit daar ook een goede civiele benzinetank bij?
Dus geen militaire onder de voorstoel, maar één die je aan de rechter zijkant vult.
Zo ja, wat vraag je er voor en waar woon je ?

vr.gr. Peet.
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

Hoi Johan,

Ik ben wel geinteresseerd in het schutbord (net als Aad) en de spiegels en eventueel nog wel wat kleine zaken! Dus roep maar! Ik kom wel langs. Als je hulp nodig hebt met vervoer, dan heb ik wel een trailer......

Groetje Bowy
Marc

Bericht door Marc »

Hoi Johan,

Ik heb wel interesse in de defender voorstoelen, mits ze in redelijke staat zijn.
Waar woon je, dan kunnen we misschien wat afspreken.

Groetjes,

Marc
Jorrit

Bericht door Jorrit »

Hoi Johan,

Wat vraag je voor het stuurhuis, die van mij lekt een klein beetje, dus alds deze nog perfect is het minderwerk om die van mij te reviceren dan om er een ander in te zetten, en Bowy kan hem dan wel voor mijn meenemen.

Groetjes Jorrit
johan - Doli

Dank jullie wel voor het tonen van zoveel interesse. Ik denk dat het voor mij wel uit kan de LaRo voor de moter te gaan kopen en heb inmiddels een bod neergelegd. Ik vermoed dat er wel op ingegaan zal worden zodat ik verwacht eind deze week de auto in huis te hebben. Daarna zal ik mijn vriendin lief aan kijken mij in het weekend mee te helpen de auto zsm te gaan demonteren en de onderdelen in de schuur te zetten. Als dat zo'n beetje achter de rug is zal ik op internet een volledige lijst + foto's zetten van de onderdelen die ik wil verkopen en, voorzover ik dat goed kan bepalen, een richtprijs maar... onderhandelen staat altijd open.

Zo gauw ik klaar ben laat ik het weten.
grtz. Johan

p.s. ik heb de bovenstaande berichten opgeslagen en ik zal jullie wel apart berichten over de zaken waar jullie interesse in hebben. Ik woon overigens in Raalte (tussen Zwolle en Deventer)....
johan - Doli

inderdaad op de lijst vergeten voor in de verkoop: benzine tank (ca. 75 liter geloof ik past erin) welke a/d achterkant hangt en via de zijkant (in de 'achterbak') wordt gevuld.
johan - Doli

dank je voor je aanbod maar in mijn bod zat tevens vervoer ... dus hoop ik dat hij wordt langsgebracht.
henk kruims

Bericht door henk kruims »

Johan,

ik heb wel belangstelling voor de totale auto, dan hou jij de motor maar.
t scheelt een hoop sloopwerk. Hoe lijkt je dit ?
Jan Moesman

Re: iemand interesse?/fantastisch

Bericht door Jan Moesman »

En zo zie je, het karkasje wordt zelfs gegeten.
Aad Koene

Re: iemand interesse?/fantastisch

Bericht door Aad Koene »

Ja Jan,

Milieuvriendelijk werken en recycling zijn ruim 50 jaar terug al uitgevonden door Land Rover!!

Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Jorrit

Re: ben benieuwd

Bericht door Jorrit »

Toch ben ik wel benieuwd wat Henk er mee wil doen? Heb je nog een motor er voor liggen. Of gaat hij als nog uit elkaar voor de onderdelen?

Groetjes Jorrit
Serious IIa

Re: ben benieuwd

Bericht door Serious IIa »

Hoi Jorrit,

Henk heeft een 88 die een totale restauratie ondergaat (inclusief nieuw gegalvaniseerd chassis en alles bij nieuw en gereviceerd blok + bak , echt een beauty!!!)

en een 109 ex-militaire in nette staat.

Een sloop 109, waar mijn militaire veerblokken vandaan komen en mij blok uit komt!

Dus volgens mij is hij gewoon aan het sparen (net als velen van ons toch???)

Groetjes Bowy
Plaats reactie