Garmin GPS-V

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Willyam

Garmin GPS-V

Bericht door Willyam »

Ik overweeg de aanschaf van een navigatiesysteem voor zowel de "leasebak" als mijn prive discovery. wie heeft ervaring met zo'n handy-ding?
john dekkers

Re: Garmin GPS-V

Bericht door john dekkers »

super apparaatje voor in de auto en er buiten, je kan verschillende gebieden
programmeren.
het nadeel vindt ik dat de batterijen snel leeg zijn.
heb hem laatst gebruikt tijdens een wandeling de start als waypoint ingegeven
nadat we een tijdje gelopen hadden, de opdracht gegeven om dat waypoint te zoeken en jawel hoor aangekomen bij het beginpunt.
een echte aanrader.
Ben

Bericht door Ben »

Als je de GPS in meerdere auto's gaat gebruiken is 'n mobiel systeem het beste.
Garmin heeft bijv. de StreetPilot die ook nos 's een goed testresultaat heeft.
Maar wat je het beste kan doen is kijken op gps.startpagina.nl daar staat alles op
wat je maar weten wilt.
GPS als systeem is zowiezo een grote aanrader.

Ben
Frank Geerts

Bericht door Frank Geerts »

Als je het niet zo belangrijk vindt om via een programmeerbare route te rijden kan ik je de GPS III+ ook aanbevelen. Stuk goedkoper maar ook zeer veel mogelijkheden, zeker met de uitbreidings CD roms.

Frank Geerts
Edward Donkers

Bericht door Edward Donkers »

Ha die Willyam,
Waarom koop je geen 2de hands laptop, bijvoorbeeld de toughbook van Panasonic, speciaal gemaakt voor het veel zwaardere werk, zijn zelfs door het Amerikaanse leger getest en goed bevonden, de harddisc zit in een speciaal gelkussen en daarnaast kan ie ook wat waterdruppels hebben. Daarbij koop je een gps module, die je aansluit op je usb en klaar is kees, nou ja, bijna, nu nog een route planner.
Groeten Edward
Aad G

Bericht door Aad G »

en die routeplanner heb ik wel voor je
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Edward,

waar te koop, mogelijke prijs?

Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Edward Donkers

Ha die Aad,
Probeer ebay eens, voor de toughbook: [cq-search.ebay.nl]
Voor de gps module:
[cq-search.ebay.nl]
Ik zelf gebruik nu mijn pda, de Sony Clie PEG-N770C/U en een in duitsland gekochte gps module en het werkt prima, als route planner gebruik ik TomTom routeplanner en de citymaps.
Groetjes.
Edward Donkers

Tja, best wel leuk speelgoed, de Garmin gps V:
[www.d-d-s.nl]
In Nederland voor 'slechts' 800 euro.
De Amerikaanse prijs voor dit speeltje:
[cgi.ebay.com]
Groeten.
Edward Donkers

Wat dacht je van de Garmin Streetpilot III, in Nederland voor slechts 1600 euro.
[www.d-d-s.nl]

Op de Amerikaanse E-Bay: $758,99.
[cgi.ebay.com]

Klein nadeeltje van de Amerikaanse gps-en is, dat er een Amerikaanse en Canadese map in het geheugen wordt geleverd.

Gelukkig knutselen we zelf heel veel aan onze Land Rovers en kunnen we het verschil in prijs, mooi compenseren, met het geld dat we besparen.

Groeten Edward.
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Bedankt Edward,

mijns inziens goedkoper als een Garmin Streetpilot.

Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
janzzen

Bericht door janzzen »

ook mooi,
kaart van nederland schaal 1:200.000 :kosten € 10 bij de anwb mischien niet zo handig maar met zo'n ding kom je ook overal....
jan
Aad G

Bericht door Aad G »

Aad, ik heb n de aanbieding een Dell laptop, met Gps muis en een car adapter voor de prijs van € 300
Edward Donkers

Ha die Janzzen,
Als jij OVERAL kan komen met een kaart van Nederland, dan leef jij wel in een heel klein wereldje.
Hylke

Bericht door Hylke »

Ik heb hier wel een cd liggen van Garmin. Mapsource.
Dit is van bijna heel Europa.
janzzen

Bericht door janzzen »

ach, als ik op reis ga naar weet ik waar, wil toch niet zeggen dat ik eerst alle routekaarten die ik niet nodig heb uit de auto gooi....
kijk, gps is een fantastisch systeem, zal ik zondermeer beamen, het is alleen de vraag of het hier in nederland de kosten waard is. voor je dagelijkse vervoer uiteraard niet. ga je binnen europa op reis dan is over het algemeen de wegbewijzering zodanig dat je met een goede kaart naar mijn bescheiden idee ook overal kan komen. gps bewijst zijn nut pas echt als je in omgeving staat zonder aanknopingspunten voor visuele navigatie en dan ben je toch een aardig eind van huis. heb je plannen in die richting, zou ik een gps systeem zeker aanraden, heb je een wat bescheidener doel, mag je je afvragen of je het nodig hebt. let wel , ik ver of beoordeel niemand, als je het een must vind om een gps in je auto te zetten ben ik de laatste die daar commentaar op heeft. ik stel alleen maar de vraag naar het werkelijke, praktische nut en dat heb ik in deze posting nog niet gelezen.
vriendelijke groet
janzzen
Plaats reactie