standkachel

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Merijn

standkachel

Bericht door Merijn »

L.S.,

Half april ga ik met mijn 109 SIII opweg richting het Hoge Noorden. Ik heb me laten vertellen dat het in dat geval verstandig is om een standkachel in te bouwen. Ik heb ondertussen heel wat info hierover gevonden en doorgelezen en ben er ondertussen ook van overtuigd dat zo'n apparaat z'n nut zou hebben. Maar...zijn deze apparaten ook tweede hands te verkrijgen? Is er iemand die er nog een heeft staan (24 V; Diezel)? Voor de duidelijkheid, ik zoek het systeem dat je aansluit op je koelwatercircuit.

grt. Merijn
Disco

Re: standkachel

Bericht door Disco »

Ron bolleboom Haal zeer regel matig militaire 110's uit elkaar vaak schijnen deze standkachels niet te werken maar wie weet.
Ron heeft een hele tijd(misschien nu nog) radiatoren voor in de achterbak gehad

Bel hem eens wie weet

groeten grootaandeelhouder Theo Kaufmann
110

Bericht door 110 »

Voorkennis !

Die kachels zijn prima werkend te krijgen, alleen niet de fout maken er spanning op te zetten VOORDAT ze schoon gemaakt zijn (dit in verband met het door kunnen branden van de ventilator).

Op zich zit zo'n kachel vrij eenvoudig in elkaar, kwetsbaarder lijkt (is) me de regelunit. Maar die is zo goed verpakt, en waterdicht.
En trouwens er is met Ron vast wel af te spreken dat die eventueel te ruilen is.

Succes
ron bolleboom

Bericht door ron bolleboom »

ik heb er inderdaad nog een paar liggen die even nagekeken moeten worden 24V webasto ex UN 110 en kachels voor achter de stoel
Aad G

Bericht door Aad G »

En dat is echt goed warm !!!
Chris

Bericht door Chris »

Werkt goed, zo'n 24volt Wabasto. Ik heb hem in mijn Ex-mariniers 110 zojuist laten repareren, alleen 't klokkie nog ff vervangen, want die is de kluts kwijt. Bij 't testen werd hij in elk geval lekker warm.

veul plezier in de kou
Jan

Bericht door Jan »

Zijn deze standkachels ook te gebruiken in een 12 volts systeem. Zo ja wat voor aanpassingen zijn er dan nodig?

Groeten,

Jan
Steven

Bericht door Steven »

eeen omvormer van 12 naar 24 en die zijn vrij prijzig maar dat hangt weer af van de benodigde ampere.

Steven
Plaats reactie