standkachel

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Merijn

standkachel

Bericht door Merijn »

L.S.,

Half april ga ik met mijn 109 SIII opweg richting het Hoge Noorden. Ik heb me laten vertellen dat het in dat geval verstandig is om een standkachel in te bouwen. Ik heb ondertussen heel wat info hierover gevonden en doorgelezen en ben er ondertussen ook van overtuigd dat zo'n apparaat z'n nut zou hebben. Maar...zijn deze apparaten ook tweede hands te verkrijgen? Is er iemand die er nog een heeft staan (24 V; Diezel)? Voor de duidelijkheid, ik zoek het systeem dat je aansluit op je koelwatercircuit.

grt. Merijn
110

Re: standkachel

Bericht door 110 »

Vraag even bij Ron Bolleboom,
hij heeft volgens mij niet zo lang geleden een paar losse kachels uit oude mariniers 110's gekocht.
Het gaat dan om kachels van Webasto (DBW 46).
Voor deze kachels zijn nog gewoon de onderdelen te koop, en ze werken zéér snel (ongeveer 15 minuten om vanaf nul graden op te warmen tot tachtig graden).
Wel zijn het niet de stilste waterverwarmers, maar het toepassen van een andere inlaat (van Eberspacher) scheelt al veel in het geluid.
De inbouw is vrij makkelijk, bel Webasto dan even voor een handleiding (hoewel ik dan ook wel even een copy wil maken).

Succes
Plaats reactie