Blij met het initiatief van sommigen hier om eigen steering guard te ontwerpen en te bouwen bedacht ik me dat dat voor een set rock sliders natuurlijk ook zou kunnen. Die dingen zijn als je ze moet kopen behoorlijk duur, maar het is volgens mij niet veel meer dan een set stalen balken met bevestigingspunten voor aan het chassis.
Nu ben ik zelf niet zo erg handig en beschik ook niet over de juiste apparatuur. Zou iemand hier uit het forum het zien zitten om die dingen te maken? Misschien kan de stuksprijs ook omlaag als er veel belangstelling is...
Met vriendelijke groet, Hans (110 Stawag '84)
Rock sliders...
Re: Rock sliders...
Beste Hans,
Rock Sliders zijn gemaakt van gegalvaniseerde rechthoekige buis (hebben wij zulke hoge stenen in Nederland??).
Je hoeft geen techneut te zijn om ze te kunnen maken.
Bij een ijzerhandel haal je de buis (20x50mm met een wanddikte van 4 of 5 mm) op de lengte die je nodig hebt + een aantal metalen strip (6 per zijde 30x60mm en 4 of 5 mm dik) + 36 stuks M8 (30mm lang) bouten, moeren en veerringen.
Je tekend op gelijke afstand de 6 plaatden af waar de strips op de buis moeten komen, boren en vastschroeven.
oudt het geheel onder de zijkant met een bierviltje ertussen en teken de schroefplaats op de binnenzijde van de dorpel af, boren en monteren.
Klaar is Kees (ik bedoel Hans)
Mocht je er echt niet uit komen, ik woon in Zoetermeer (klik op mijn naam bovenaan deze posting dan krijg je het adres per e-mail)
Succes,
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Rock Sliders zijn gemaakt van gegalvaniseerde rechthoekige buis (hebben wij zulke hoge stenen in Nederland??).
Je hoeft geen techneut te zijn om ze te kunnen maken.
Bij een ijzerhandel haal je de buis (20x50mm met een wanddikte van 4 of 5 mm) op de lengte die je nodig hebt + een aantal metalen strip (6 per zijde 30x60mm en 4 of 5 mm dik) + 36 stuks M8 (30mm lang) bouten, moeren en veerringen.
Je tekend op gelijke afstand de 6 plaatden af waar de strips op de buis moeten komen, boren en vastschroeven.
oudt het geheel onder de zijkant met een bierviltje ertussen en teken de schroefplaats op de binnenzijde van de dorpel af, boren en monteren.
Klaar is Kees (ik bedoel Hans)
Mocht je er echt niet uit komen, ik woon in Zoetermeer (klik op mijn naam bovenaan deze posting dan krijg je het adres per e-mail)
Succes,
Aad,
bedankt voor deze leuke volledige beschrijving! toch simpel maar ik wist ook nog niet zo 1 2 3 hoe ik zoiets moest gaan doen.
Ik ga dit zeker es even bekijken!
Durk
bedankt voor deze leuke volledige beschrijving! toch simpel maar ik wist ook nog niet zo 1 2 3 hoe ik zoiets moest gaan doen.
Ik ga dit zeker es even bekijken!
Durk
Hoi Aad,
Bedankt voor de beschrijving, zo te horen moet mij dat ook lukken. Wat de hoge stenen betreft, die vallen hier inderdaad wel mee. Maar die flimsy whimsy flapjes die ze bij Land Rover sill's noemen stellen echt geen ene moer voor. Bij mij zijn ze inmiddels dan ook al behoorlijk gedeukt en moeten vervangen worden. Dan maar meteen iets deugdelijks dacht ik zo!
Mocht ik er zelf niet uitkomen dan neem ik zeker even contact met je op.
Met groet, Hans (Slomper, 110 Stawag '84)
Bedankt voor de beschrijving, zo te horen moet mij dat ook lukken. Wat de hoge stenen betreft, die vallen hier inderdaad wel mee. Maar die flimsy whimsy flapjes die ze bij Land Rover sill's noemen stellen echt geen ene moer voor. Bij mij zijn ze inmiddels dan ook al behoorlijk gedeukt en moeten vervangen worden. Dan maar meteen iets deugdelijks dacht ik zo!
Mocht ik er zelf niet uitkomen dan neem ik zeker even contact met je op.
Met groet, Hans (Slomper, 110 Stawag '84)
Graag gedaan Jongens,
Heb deze enige tijd geleden vervangen door gezette stalen U-profielen van 120mm breed (net lager dan mijn tanks). Ziet er nog origineel uit ook. Moet nu alleen na krassen een roestwerende laag aanbrengen maar das beter dan uitdeuken.
Groet, Jan
Groet, Jan