Hi-lift: hoe werkt dat?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Durk

Hi-lift: hoe werkt dat?

Bericht door Durk »

Moet je om zo'n Hi-lift te kunnen gebruiken bepaalde bevestigingspunten aanbrengen op je bumpers of zo?
Mike

Re: Hi-lift: hoe werkt dat?

Bericht door Mike »

Ik weet het niet zeker, maar ik weet wel dat er een artikel of twee op difflock.com staan..
johan

Bericht door johan »

ligt aan je LaRo: bij defenders is het aan te bevelen om de speciale opzet stukken te kopen waarbij het pijpje precies in de opening van de bumber / achterbalk past. Bij series kun je hem er zo onder zetten, geen probleem.... pak dan wel de piunten op je bumber of achterbalk die in het verlengde van je chassisbalken zitten en niet de uiteinden. Verder zij er nogal wat mensen die de hi-jack of jackall onder een punt an de zijkant van de LaRo hebben uitgeprobeerd en die nu bezig zijn de schade door het openrijten te verhelpen...
La Gomera

Bericht door La Gomera »

Hallo Johan!

Pas wel op met die dingen als het mis gaat dan slaat de hefarm dwars door je heen. Je kan er wel leuke dingen meedoen als je b.v. diep in de modder vast staat dan kan je de voor of achterkant van de auto een heel eind omhoog liften en daarna vanaf de zijkant omduwen zodat de wielen op een nieuw spoor terecht komen. Verder valt er veel te lezen op de diverse sites over terreinrijden etc.

Veel plezier, (maar pas op) Henk.
wilberth

Bericht door wilberth »

Ik zou hem niet meer willen missen, maar inderdaad het is een gevaarlijk ding, zoals alle dingen waarmee je iets van het formaat landrover tot hoog boven je tenen kunt tillen.
Voor series of defender heb je inderdaad geen speciale voorzieningen aan voor of achterend van de auto nodig en handig is het wel, de slag die je moet maken om een lekke band gegarandeerd van de grond te hebben is in verhouding tot een kleiner krikje heel behoorlijk en je hoeft niet op je buik onder de auto te kruipen om het krikje onder de as te plaatsen, das dan weer veiliger.

Groet, Wilberth

Naar mate je hem langer hebt wordt je ook beter in het misbruiken van de jack, uitdeuken, banden demonteren, zware voorwerpen opzij zetten etc., verrekte handig ding, maar het blijft oppassen, zoals met veel gereedschap.
Hendrik ter Mors

Bericht door Hendrik ter Mors »

je kan hem ook als takel gebruiken als je vast zit: hier staat er een mooie uitleg over

[users.pandora.be]

mvg

Hendrik
johan

Re: Hi-lift + potkrik

Bericht door johan »

Een Hi-Jack of Jackall (de laatste schijnt beter te zijn, ik heb zelf een jackall maar zou niet preceis het verschil kunnen zeggen) is inderdaad perfect. Maar altijd in combinatie met een potkrik (natuurlijk niet tegelijk gebruiken). Een potkrik kan op sommige momenten veel gemakkelijker zijn dan een Hi-Lift. Bij het verwisselen van wielen gewoon op de weg pak ik mijn Hi-Lift niet (lomp ding) maar mijn standaard LaRo potkrikje. Wel is het dan handig om de hengsel van de aanzwengelaar op de poot van de potkrik te monteren/lassen... Voordeel van een potkrik is dat je de as optilt en niet de auto (zodat je tevens de hele uitslag van de veer meot overbruggen). Voor thuis is een garagekrik onontbeerlijk, gewoon gemakkelijk
Plaats reactie