Trekhaak en RDW probleem kenteken / graag kopie

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Marchel Gerbers

Trekhaak en RDW probleem kenteken / graag kopie

Bericht door Marchel Gerbers »

Hoi allemaal,

Heeft er iemand een landrover 88 lightweight met een vermelding van het geremd en ongeremde aanhangergewicht op het kenteken deel 1?

Na veel informeren bij de RDW heb ik mijn kenteken opgestuurd met de vraag of men het geremde en on-geremde aanhangergewicht wilden vermelden. Helaas blijkt dit nu plotseling niet mogelijk en wordt mij geadviseerd contact op te nemen met de importeur. In mijn geval is de importeur het nederlandse leger en doordat de domeinen alle verandwoordelijkheid afwijst is er dus geen info.

Het lijkt mij dat het leger wel een ge-remd en on-geremd aanhangwagen gewicht gespecificeerd heeft bij aanschaf van de Laro. De informatie moet dus voorhanden zijn.

Heeft iemand een ge-remd en ongeremd gewicht op zijn kenteken deel 1 van een 88 lightweight vermeld staan en zou ik hier een kopie van kunnen krijgen?

Kan iemand mij informeren hoe ik het on-geremde en geremde aanhangergewicht op mijn kenteken vermeld krijg?

Groeten,

Marchel
Disco

Re: Trekhaak en RDW probleem kenteken / graag kopie

Bericht door Disco »

Bel Ron bolleboom eens hij heeft voor mij geregeld dat mijn trekhaak op de papieren kwam te staan.

gewoon inleveren en kreeg het per post terug (ongeveer een half jaar geleden).
Dit is natuurlijk wel een cyviele uitvoering.
Bij mij staat op kenteken 4000 kilo geremd trekgewicht(en dit kan volgens vele niet).

Ron handeld in deze laro's en weet vast wel hoe je je trekhaak vermeld krijgt.

Groeten Theo kaufmann
Marc

Bericht door Marc »

Hoi Marchel,

Op het kenteken van mijn LW staat:
Ongeremd: 500 kg
Autonoom/Middenas geremd: 1500 kg

Groetjes,

Marc
johan

Bericht door johan »

Ik heb een officieel document van de importeur moeten halen (kosten fl 280,-, de afzetters, voor een simpel papiertje) en dat moeten posturen met mijn kenteken naar de RDW. De importeur had echter bepaald dat auto's voor een bepaald jaartal niet meer het originele gewicht op hun kenteken konden krijgen maar een aangepast gewocht voro hun leeftijd, ongeacht de uitvoering van de auto. Mijn vriend heeft een 107 uit '57 en kreeg ongeremd 500 kg en geremd 900 kg, ik kreeg 750 kg ongeremd en 2000 kg geremd. Dit vond ik erg vreemd omdat ik een 6 cyl stawag uit '70 heb terwijl een andere vriend dezelfde gewichten kreeg voor een 4 cyl. 88'' uit '60... maar ja, de importeur had het bepaald....
Bjorn

Bericht door Bjorn »

dat klinkt dus als: " tis maar net welke ambtenaar je treft". Wel een vreemd verhaal ja.. Wat heeft de leeftijd van de auto nu met het max. te trekken gewicht te maken..? Als ze nou naar de technische staat kijken ok..
johan

Bericht door johan »

hun verhaal is dat ze alles hebben gelijk getrokken voor bepaald jaartallen, ongeacht de auto. Dus series I anders dan II en anders dan III. Inderdaad vreemd want mijn 6 cyl kan veel meer aan dan een 4 cyl 88'' (niet alleen door de moter maar ook door de veel zwaardere remmen). Maar ja... vertel dat de importeur maar. De RDW heeft geen papieren voor Land Rover dus heb je de importeur helaas nodig...
Bjorn

Bericht door Bjorn »

maarja, die 400 kg ongeremd en 900 geremd die ik hierboven las vind ik wel heel erg weinig. Dat mag je met een Fiat Panda nog wel trekken..
johan

Bericht door johan »

jep... maar hun verhaal is dat alles voor (ik geloof) '58, max 500 kg omgeremd en max 900 kg geremd mag hebben... helaas is het geen verzinsel.

Wellicht gaat het beter asl je een series I hebt waar de gewichten van oudsher al op staan, dat mogen ze namelijk niet meer veranderen. de pest is juist dat dat bij e meeste auto's niet op hun kenteken staat (zoals in onze gevallen)
Marchel Gerbers

Hoi Marc,

Zou je mij een kopie van jouw deel 1 kunnen sturen. De kosten zal ik natuurlijk geheel betalen. Misschien kun je ook nog kort vertellen of je jouw auto al met kenteken heb gekocht of dat je jouw auto zelf bij de RDW op kenteken hebt laten zetten.

Met vriendelijke groet,

Marchel Gerbers
Kostvlies 6a
9462 TR Gasselte
marchel_gerbers@hotmail.com
Marchel Gerbers

Adres -> Re: Trekhaak en RDW probleem kenteken / graag ko

Hoi Johan,

Welke importeur heb jij benaderd. Heb jij gewoon met landrover nederland contact opgenomen? Ik heb op de landrover website gekeken www.landrover.nl maar schijnbaar heeft landrover nederland alleen een 0800 telefoonnummer en verder geen adres.

Groeten,

Marchel
Marchel Gerbers

Hoi theo,

Ik heb Ron al gevraagt. Hij had nog niet 1,2,3, een oplossing maar wilde hier wel naar informeren en is hier dan ook nog mee bezig. Als Ron dit voor mij (tegen betaling) kan regelen dan maak ik hier graag gebruik van maar dit lijkt nog niet zo makkelijk. Het is dus ook nog mogelijk dat Ron geen oplossing weet en daarom is het niet voor niets dat ik al naar wat meer informatie zoek. In elk geval vriendelijk bedankt voor de tip.

Groeten,

Marchel
janzzen

Bericht door janzzen »

misschien moet je eens informeren bij het ministerie van defensie....
daar zitten vast nog wel vastgeroeste (hehe!!!!!!) ambtenaren die nog met laro's gewerkt hebben, misschien kun je daar nog wat los krijgen.
een buurman van me werkt bij de marechausee, ik zal hem eens vragen!
groet Janzzen
theo

Bericht door theo »

hoi,

effe bij een ander op z'n kenteken kijken wat voor gewicht hij mag trekken,dan op het plaatje van de trekhaak het rdw approval nummer opschrijven en type trekhaak en naar een rdw kantoor gaan met dit papiertje en je eigen kenteken en dan moet het geloof ik lukken. het approval nummer schijnt erg belangrijk te zijn

groet, theodoor
Plaats reactie