Wat is dat nou weer

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Rene Visser

Wat is dat nou weer

Bericht door Rene Visser »

Gister ben ik met mijn Landrover Discovery tdi uit '91 naar dortmund op en neer geweest. Allemaal leuk en aardig maar op de terugweg deed de auto heel even raar.

Ik had er al zo'n 50 kilometer op zitten en al die tijd had ik rond de 130 km/h gereden. Dat mag daar! We zetten de auto even aan de kant om ons even van wat water te ontdoen. Ik schakel de auto naar zijn 1e versnelling, meestal moet je om de koppeling in te trappen toch wel enige kracht zetten maar deze keer leek het net of ik hem erdoorheen trapte. Ik schrok me rot. Zonder kracht kon ik de koppeling intrappen, net of hij het niet meer deed. Het voelde niet goed en het schakelde niet helemaal lekker. Wij de auto even stil gezet en een paar minuten laten lopen. Opnieuw proberen en toen nergens last van en zo verder naar huis gereden.

Nu ben ik wel benieuwd wat dat was dat de koppeling zou raar deed. Zijn het tekenen dat er iets los, stuk of versleten is of gewoon een klein ongelukje dat kan gebeuren maar verder ook niet.

Wie o wie

Rene
Disco

Re: Wat is dat nou weer

Bericht door Disco »

Heb ik ongeveer 2 weken geleden ook gehad.

Ben met een grote sprong weer onder de moter kap gesprongen,
ja beste s2/s3 lezers ook wij disco hebben het zelfde problemen als jullie.

Alles bij gevuld,maar potje was nog bijna helemaal vol., met wat pompen had ik weer druk.

Ik vond dit alles toch wel heel vreend.
Bolleboom gebeld: als het heel koud is zijn de rubbers iets gekrompen,
dus bij ineen veel druk spuit de olie lang de rubbers.

Ron melde gelijk als je nu kunt schakelen is er niets aan de hand.
Bij twijfen koppelingcylinders vervangen klusje wat je zelf kan doen.
Rangie.

Re: Wat is dat nou weer

Bericht door Rangie. »

Hoe vaak heb je reeds het vloeistof van de koppeling ververst??? Dit is nl gewone remolie!!! zoals iedereen weet, trekt remolie vocht aan, en met deze temperaturen, en die snelheid bevriest het vocht in de vloeistof, na een tijdje stil te hebben gestaan, ondooit het vocht en werkt alles weer normaal. 1 advies ter bescherming van de rubbers e.d : 1 maal in de 2 jaar niet alleen je remvloeistof vervangen, maar ook je koppelings vloeistof.
Groet Rangie.
Aad Koene

Re: Wat is dat nou weer

Bericht door Aad Koene »

Tsja,

Het is een blijft een LAND ROVER!!

Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Plaats reactie