Hoi,
Enkele weken geleden heb ik de van mijn serie III 109 softtop alle ruiten losgehad en weer opnieuw in de frames geplaatst.
Bij de voorruit is er iets fout gegaan. Twee weken na montage kreeg ik vanuit de linker onderhoek een scheurtje van ongeveer 4 cm lang. (Richting het midden van de ruit.) Iets later had ook de rechterzijde een scheurtje. Deze scheur loopt van onder naar de zijkant. Er is als het ware een hoek afgebroken.
Weet iemand misschien hoe dit kan en hoe ik kan voorkomen dat de linkerscheur groter wordt?
Groeten,
Dave Frencken
Voorruit kitten.
Re: Voorruit kitten.
heb je misschien kit genomen die te hard wordt? het moet behoorlijk zacht/ flexibel blijven.
Kit voor moderne "ingelijmde" ruiten blijft wel een beetje rubberachtig maar heeft ENORME hechtkracht. moderne auto's halen zelfs stevigheid uit hun ruiten.
bij onze LaRo's is dat niet de bedoeling voor zover ik weet.
ik heb zelf 3M Naden kit gebruikt en het ziet er nu (nog) goed uit.
Yuri
SIII 109D
Kit voor moderne "ingelijmde" ruiten blijft wel een beetje rubberachtig maar heeft ENORME hechtkracht. moderne auto's halen zelfs stevigheid uit hun ruiten.
bij onze LaRo's is dat niet de bedoeling voor zover ik weet.
ik heb zelf 3M Naden kit gebruikt en het ziet er nu (nog) goed uit.
Yuri
SIII 109D
Van nature hangen die ruiten roch in een flexibel rubber? Hoe moet al dat water er anders langs komen.
Ruiten springen eigenlijk alleen als ze onder spanning zitten, dus ofwel zitten ze niet goed en raken ze het frame, of je kit is te stijf en daarom kan de ruit niet vrij bewegen.
Enige flexibiliteit is nodig om uitzettings verschillen en trillingen op te vangen.
Groet, Wilberth
Ruiten springen eigenlijk alleen als ze onder spanning zitten, dus ofwel zitten ze niet goed en raken ze het frame, of je kit is te stijf en daarom kan de ruit niet vrij bewegen.
Enige flexibiliteit is nodig om uitzettings verschillen en trillingen op te vangen.
Groet, Wilberth
De kit die ik gebruikt heb heet Sikaflex. Deze is nog steeds flexibel genoeg, daar kan het dus niet aan liggen.
Dan zal er wel spanning op de ruit hebben gestaan bij het vastzetten ervan.
Zolang dat het niet verder scheurt laat ik ze wel zitten. Er zijn nog genoeg andere dingen die ik aan de wagen moet doen.
Groeten,
Dave Frencken
Dan zal er wel spanning op de ruit hebben gestaan bij het vastzetten ervan.
Zolang dat het niet verder scheurt laat ik ze wel zitten. Er zijn nog genoeg andere dingen die ik aan de wagen moet doen.
Groeten,
Dave Frencken
orgineel hoort bij een series de voorruit niet gekit te worden maar zit met rubber band op zijn plaats.
deze band kost bijna niets onderdeelnr 78159A/R
groeten,
Marc
deze band kost bijna niets onderdeelnr 78159A/R
groeten,
Marc