Te Koop
Re: Te Koop
Beste
is dit een lange as LR of een korte? hoeveel km? veel roest?
ben op zoek naar een landrover 109 of 110, bj 75 - 85. Dus laat maar iets weten.
Vriendelijke groeten
TIM
J de Greeff schreef:
>
> Landrover Light Weight bouwjaar 1979 in zeer goede staat,
> grijs kenteken, raampjes in de winterkap, 4 keer 4 2,5
> liter diesel loopt prachtig ijzersterk!
> vraagprijs 5500 euro.
is dit een lange as LR of een korte? hoeveel km? veel roest?
ben op zoek naar een landrover 109 of 110, bj 75 - 85. Dus laat maar iets weten.
Vriendelijke groeten
TIM
J de Greeff schreef:
>
> Landrover Light Weight bouwjaar 1979 in zeer goede staat,
> grijs kenteken, raampjes in de winterkap, 4 keer 4 2,5
> liter diesel loopt prachtig ijzersterk!
> vraagprijs 5500 euro.
Re: Te Koop
Hoi Tim
Een landrover Lightweight is altijd een korte... dus deze is helaas niet geschikt voor jou. Vorige week werd er ook eentje aangeboden een 109 4 deurs hardtop (stawag) moet je even terugzoeken......
Groet Bowy
Een landrover Lightweight is altijd een korte... dus deze is helaas niet geschikt voor jou. Vorige week werd er ook eentje aangeboden een 109 4 deurs hardtop (stawag) moet je even terugzoeken......
Groet Bowy
Re: Te Koop
Maar 3s is dat orgineel landrover.....
of is dat een RR chassis met een lightweight body....
Bowy
of is dat een RR chassis met een lightweight body....
Bowy
Re: Te Koop
Bowy,
Ik weet niet of de LR op de foto een originele 109 Lightweight is MAAR Landrover heeft in 1963 een serie van 28 stuks Air Portable Military RHD 109" S2a`s gebouwd die beginnen met serienummer 31000001A.
Het zou me dus niets verbazen als dit er 1 van is.
Als je wilt weten wat er allemaal gebouwd is, en dat is meer dan je denkt, bij Land Rover moet je eens kijken op: [www.lrfaq.org]
Succes,
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Ik weet niet of de LR op de foto een originele 109 Lightweight is MAAR Landrover heeft in 1963 een serie van 28 stuks Air Portable Military RHD 109" S2a`s gebouwd die beginnen met serienummer 31000001A.
Het zou me dus niets verbazen als dit er 1 van is.
Als je wilt weten wat er allemaal gebouwd is, en dat is meer dan je denkt, bij Land Rover moet je eens kijken op: [www.lrfaq.org]
Succes,
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Re: Te Koop
Volgens mij is dit een 'big-lichtweight' , een compleet appart project, er zijn dacht ik maar een paar van gemaakt, ik zal 't vanavond even in de boeken nazoeken...en posten.
Durk
Durk
Re: Te Koop
Volgens mij hebben de Portugezen een beetje lopen rommelen met lightweights en is dit daar het resultaat van
Re: Te Koop
Helemaal gelijk Dries, maar ja op een foto is het verschil van 1" niet echt goed te zien.
Wat ik naar Bowy duidelijk wilde maken is dat LR meer heeft gebouwd dan alleen maar "standaard" 88" en 109".
Al surfend door de diverse websites, wereldwijd, kom je heel veel aparte LR`s tegen die wel origineel LR zijn.
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Wat ik naar Bowy duidelijk wilde maken is dat LR meer heeft gebouwd dan alleen maar "standaard" 88" en 109".
Al surfend door de diverse websites, wereldwijd, kom je heel veel aparte LR`s tegen die wel origineel LR zijn.
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Re: Te Koop
Hoi Aad, 3s
Jullie hebben helemaal gelijk, die jongens in solihull maakten de meeste bijzondere creaties, maar de (latere) eigenaren deden er nog gekkere dingen mee......
Dat vindt ik de charme van onze apparaten!!!
Groeten Bowy
Jullie hebben helemaal gelijk, die jongens in solihull maakten de meeste bijzondere creaties, maar de (latere) eigenaren deden er nog gekkere dingen mee......
Dat vindt ik de charme van onze apparaten!!!
Groeten Bowy
Re: Te Koop: HET ANTWOORD
Ik heb em gevonden!
Dit is één van de slechts twee gemaakte Big Lightweights, In het boek 'Land Rover Series I, II en III Purchase & restauration Guide' staat er het volgende over:
VXC 100F, an example of what is known as the 'Big Lightweight', the proper title for which is the 110 Bonneted Control. It was fitted with a Six-cylinder 3-litre engine. It was about 10 Inch wider than the normal Land-Rover and could boast truly excellent off-road capabilities. Just two where made, both of which survive today. (Courtesy Dunsfold Land-Rover Museum).
Wat een BEAST!
Durk
Dit is één van de slechts twee gemaakte Big Lightweights, In het boek 'Land Rover Series I, II en III Purchase & restauration Guide' staat er het volgende over:
VXC 100F, an example of what is known as the 'Big Lightweight', the proper title for which is the 110 Bonneted Control. It was fitted with a Six-cylinder 3-litre engine. It was about 10 Inch wider than the normal Land-Rover and could boast truly excellent off-road capabilities. Just two where made, both of which survive today. (Courtesy Dunsfold Land-Rover Museum).
Wat een BEAST!
Durk