Geen koude start dus
Geen koude start dus
Ja, het is koud (thermometer geeft hier -9), maar dat is toch geen reden om dan maar niet te starten?
Ik heb een defender 110, 300TDi, '96, en bij de vorige koudegolf de accu vervangen. Nu heeft de auto ruim 24 uur stilgestaan, en bij het starten draait de start motor vrolijk rond. Voorgloeien, ~15 seconden starten, herhalen, maar helaas: na een keer of 4 verliest de accu toch ook z'n power.
Iemand een suggestie???
Ik heb een defender 110, 300TDi, '96, en bij de vorige koudegolf de accu vervangen. Nu heeft de auto ruim 24 uur stilgestaan, en bij het starten draait de start motor vrolijk rond. Voorgloeien, ~15 seconden starten, herhalen, maar helaas: na een keer of 4 verliest de accu toch ook z'n power.
Iemand een suggestie???
Re: Geen koude start dus
hoe zwaar is de accu die je erin hebt?? Misschien een te licht exemplaar. In dit koude weer moet hij zeker 500 Ah piekspannning kunnen leveren. Mijne kan zelfs 1000 Ah (Optima yellow)(dan start ie echt altijd, een keer investeren nooit meer gezeik!)
Groet Bowy
Groet Bowy
Re: Geen koude start dus
Zijn de gloei bougies (spiralen)wel heel????
Loop het brandstof systeem wel goed door????
Leveren de accu of accu's wel genoeg piek spanning????
Als die echt moet starten koop dan een spuitbusje startpilot.
Even spuiten in de luchtfilter en starten maar.
Motor loopt dan direct maar is niet erg best voor de motor.
Groetjes Tonka Peter
Loop het brandstof systeem wel goed door????
Leveren de accu of accu's wel genoeg piek spanning????
Als die echt moet starten koop dan een spuitbusje startpilot.
Even spuiten in de luchtfilter en starten maar.
Motor loopt dan direct maar is niet erg best voor de motor.
Groetjes Tonka Peter
Re: Geen koude start dus
Start pilot ?
Dan kan Jand straks z'n hele motor gaan reviseren !
Als ik alles lees dan is "gewoon" de accu het probleem.
Binnen zetten en een nachtje opladen is mijn advies, en eventueel vernieuwen natuurlijk.
Succes
Dan kan Jand straks z'n hele motor gaan reviseren !
Als ik alles lees dan is "gewoon" de accu het probleem.
Binnen zetten en een nachtje opladen is mijn advies, en eventueel vernieuwen natuurlijk.
Succes
Re: Geen koude start dus
Reviseren kan altijd nog.
Maar deze kleine dingen even nalopen is zo gebeurd.
Voordat je weer nieuwe accu's aanmoet schaffen.
Groeten Tonka peter110 schreef:
>
> Start pilot ?
>
> Dan kan Jand straks z'n hele motor gaan reviseren !
> Als ik alles lees dan is "gewoon" de accu het probleem.
> Binnen zetten en een nachtje opladen is mijn advies, en
> eventueel vernieuwen natuurlijk.
>
>
> Succes
Maar deze kleine dingen even nalopen is zo gebeurd.
Voordat je weer nieuwe accu's aanmoet schaffen.
Groeten Tonka peter110 schreef:
>
> Start pilot ?
>
> Dan kan Jand straks z'n hele motor gaan reviseren !
> Als ik alles lees dan is "gewoon" de accu het probleem.
> Binnen zetten en een nachtje opladen is mijn advies, en
> eventueel vernieuwen natuurlijk.
>
>
> Succes
Re: Geen koude start dus
Ja zeker,
nalopen van de door jou genoemde zaken is zeker verstandig.
Proberen te starten met Start-Pilot echter niet !
Groet
nalopen van de door jou genoemde zaken is zeker verstandig.
Proberen te starten met Start-Pilot echter niet !
Groet
Re: Geen koude start dus
Te weinig vermogen: dat zal het wel zijn. Op de accu (1mnd oud) staat 450A, dus dat is blijkbaar met dit weer toch iets te weinig.
Overigens: Het is handig dat de accu in een LR in een bak onder de bestuurdersstoel zit: Kruik erin, met een paardedeken goed dichtstoppen, en na een 1/2 uurtje: starten als een zonnetje
Overigens: Het is handig dat de accu in een LR in een bak onder de bestuurdersstoel zit: Kruik erin, met een paardedeken goed dichtstoppen, en na een 1/2 uurtje: starten als een zonnetje
Re: Geen koude start dus
Hoi Jan,
als je wilt dat hij altijd start kun je het beste een Optima accu kopen! dit zijn speciale gelaccu's en worden regelmatig via internet 2ehands aangeboden..... komen vaak uit een invalidenwagentje en worden bij onderhoud automatisch vervangen. Ze zijn dan vaak nog geen jaar oud. En de fabriek garandeert op de prestaties van deze accu 5 jaar.......
Ik heb zelf een Yellow top : 1000 Ah piekspanning bij -10 en dat is te merken, hij spint als een zonnetje! 60 ah continu.. is ook voor een diesel ruimschoots voldoende.
Kosten ongeveer 50 tot 80 euro 2ehands en nieuwe tussen 200 en 300 euro!!
Sterkte ermee!
Groet Bowy
ps als het nog niet duidelijk was, deze accu is ook perfect voor electrisch lieren....
als je wilt dat hij altijd start kun je het beste een Optima accu kopen! dit zijn speciale gelaccu's en worden regelmatig via internet 2ehands aangeboden..... komen vaak uit een invalidenwagentje en worden bij onderhoud automatisch vervangen. Ze zijn dan vaak nog geen jaar oud. En de fabriek garandeert op de prestaties van deze accu 5 jaar.......
Ik heb zelf een Yellow top : 1000 Ah piekspanning bij -10 en dat is te merken, hij spint als een zonnetje! 60 ah continu.. is ook voor een diesel ruimschoots voldoende.
Kosten ongeveer 50 tot 80 euro 2ehands en nieuwe tussen 200 en 300 euro!!
Sterkte ermee!
Groet Bowy
ps als het nog niet duidelijk was, deze accu is ook perfect voor electrisch lieren....
Re: Geen koude start dus 2
Ik zie nu pas mijn eerderen posting...... oeps!!! ik val in herhalingen....
en nee ik verkoop ze niet
en nee ik verkoop ze niet
Re: Geen koude start dus
Bowy,
De Optima accu's zijn inderdaad erg goed, het enige nadeel is dat ze niet met elke acculader geladen kunnen worden (hoeft normaal gesproken ook nooit).
Ik had eergisteren een nieuwe accu nodig voor de S3, en de plaatselijke trekkerdealer levert geen Optima's meer, zij hebben een betere accu gevonden van het merk DETA, ook van die enorme startstromen maar wel overal mee te laden.
De prijs is 219 euro ex btw, mijn oude Varta ging 7 jaar mee, ik heb geen lier en nog drie auto's te "voeden" dus toch maar weer een Varta gehaald.
Dennis.
De Optima accu's zijn inderdaad erg goed, het enige nadeel is dat ze niet met elke acculader geladen kunnen worden (hoeft normaal gesproken ook nooit).
Ik had eergisteren een nieuwe accu nodig voor de S3, en de plaatselijke trekkerdealer levert geen Optima's meer, zij hebben een betere accu gevonden van het merk DETA, ook van die enorme startstromen maar wel overal mee te laden.
De prijs is 219 euro ex btw, mijn oude Varta ging 7 jaar mee, ik heb geen lier en nog drie auto's te "voeden" dus toch maar weer een Varta gehaald.
Dennis.
Re: Geen koude start dus
Hoi Dennis,
Deta is mij ook bekend. Dit is een groot nederlands merk van accu's en is zeker van goede kwaliteit. Op mijn werk (een groot bouwmaterieel vehuurbedrijf) halen wij alle accu van hen omdat we problemen zoals niet starten willen verkopen.
M vg bowy
ps inmiddels zweer ik prive bij optima...
Deta is mij ook bekend. Dit is een groot nederlands merk van accu's en is zeker van goede kwaliteit. Op mijn werk (een groot bouwmaterieel vehuurbedrijf) halen wij alle accu van hen omdat we problemen zoals niet starten willen verkopen.
M vg bowy
ps inmiddels zweer ik prive bij optima...
Re: Geen koude start dus
Als een 300 tdi niet aanslaat maar wel 4x15sec. (=1 volle minuut!) gestart kan worden is de accu dus NIET het probleem. Een goede 300 tdi moet (na gloeien) toch zeker binnen max. 5sec. aanslaan.
Ik denk dat je gewoon de gloeibougies niet allemaal in orde hebt. Kun je gewoom meten met multimeter. (wel ff de draden eraf halen) Als de weerstand tussen het draadeindje en het blok oneindig is, is hij kapot. Als de weerstand nul is heeft hij kortsluiting.
Wel alle 4 vervangen.
Succes Jos
Ik denk dat je gewoon de gloeibougies niet allemaal in orde hebt. Kun je gewoom meten met multimeter. (wel ff de draden eraf halen) Als de weerstand tussen het draadeindje en het blok oneindig is, is hij kapot. Als de weerstand nul is heeft hij kortsluiting.
Wel alle 4 vervangen.
Succes Jos