electronisch probleempje
Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
maarten 109

electronisch probleempje
  • Citeer
  • Bericht door maarten 109 »

hey allemaal

afgelopen zondag heb ik weer lekker gespeeld in de modder maar toen ik naar huis reed branden op eens men lampje voor de kortsluiting

ik merkte dat al men meters het niet deden kachel stond nog aan die deed het ook niet. toen ik de kachel uit zetten deden 2 meters het weer wel maar 1 weer niet, ook al men verlichting was uit ( ook men remlicht !! )

bij de was straat maar niet uit gezet mischien starte hij dan wel niet meer ! naar huis gereden daar aangekomen uitgezet en weer gestart ( waren benieuwd of hij wou starten) ja hij starten gewoon maar nu het raarste nog alles deed het weer verlichting, kachel en meters

kunnen jullie mij uitleggen waar dit aan kan liggen het is nu op gelost maar als hij dat de volgende keer niet meer uit zig zelf doet zou het fijn zijn als ik het kon oplossen

dus bij deze mijn vraag

in afwachting van jullie reacties !!!

groetjes maarten

Yuri

Re: electronisch probleempje
  • Citeer
  • Bericht door Yuri »

Hoi Maarten,

je kan ff je zekeringen controleren. soms zijn de contacten een beetje gecorrodeerd.
    dit kan je het beste schoonmaken met een glasfiber-borsteltje of anders staalwol of scotsh bright (schuursponsje)
    pas met staalwol wel op dat je accu los gekoppeld is tijdens het schoonmaken en dat er geen vezeltjes achterblijven..

het kan natuurlijk ook kortsluiting zijn maar meestal (zeker bij de mil wagens) gaat er dan wel een zekering uit.
    er zijn maar enkele lijnen niet gezekerd. uit m'n hoofd is dit voorgloeien, starten en de geschakelde plus. vanaf daar is alles gezekerd.

kijk goed achter je dashboard of je sporen ziet van sluiting. als dit zo is zou ik eerst GOED het probleem opsoren en verhelpen voor je weer gaat rijden.
    elektrische brandjes gaan snel en richten een hoop schade aan.

succes,

Yuri
    SIII 109D

Aad G

Re: electronisch probleempje
  • Citeer
  • Bericht door Aad G »

Sloop je dashbord er eens uit.
    Hier zitten meerdere massakabeltjes onder schroeven die of los zitten of rot contact maken, en uiteraard je zekeringkastje effe nakijken

Plaats reactie