remcylinders
remcylinders
Hoi,
I.v.m. soms vastzittende remcylinders ga ik deze vervangen.
Netjes nieuwe gekocht bij Budget Parts.
Natuurlijk de handleiding erop nageslagen en e.e.a. vergeleken bij de auto.
Volgens mij is deze klus goed te doen ( mijn 1e keer). Echter voordat ik ijverig aan de slag ga, wil ik vragen of er nog tips/trucs zijn.
alvast bedankt
Jinx 109
I.v.m. soms vastzittende remcylinders ga ik deze vervangen.
Netjes nieuwe gekocht bij Budget Parts.
Natuurlijk de handleiding erop nageslagen en e.e.a. vergeleken bij de auto.
Volgens mij is deze klus goed te doen ( mijn 1e keer). Echter voordat ik ijverig aan de slag ga, wil ik vragen of er nog tips/trucs zijn.
alvast bedankt
Jinx 109
Re: remcylinders
Steld niks voor.
Enige waar je op moet letten is hoe de veer zat op de plaat, en voorzichtig met je koperen leiding doen.
2 moeren aandraaien en klaar.
Uiteraard na afloop wel ontluchten
Groet,
martijn
[landrover.mine.nu]
Enige waar je op moet letten is hoe de veer zat op de plaat, en voorzichtig met je koperen leiding doen.
2 moeren aandraaien en klaar.
Uiteraard na afloop wel ontluchten
Groet,
martijn
[landrover.mine.nu]
Dank voor je snelle reaktie.
Ben blij te lezen dat het inderdaad geen mega-klus is.
Ga er morgen meteen mee beginnen.
Ben blij te lezen dat het inderdaad geen mega-klus is.
Ga er morgen meteen mee beginnen.
Het ontluchten is het grootste probleem. Houdt er rekening mee dat het niet in een keer lukt. Mijn 109 staat al 2 weken stil met lucht in de remleidingen en krijg het er NIET uit. Regelmatig ontlucht ik weer, maar meer dan een enkel belletje komt er niet uit dus ergens zit nog wat maar waar...... Gelukkig ben ik niet van hem afhankelijk.
Noud109
Noud109
noud, heb je al eens geprobeerd de remolie van uit de wielen naar boven te pompen, dat moet goed werken (bij mij wel) ik zag het bij 4x4valkenburg maar ook al bij andere en gebruik Dot3 daar zit minderlucht in en is er gemakelijker uit.
Ik gebruik nu een handpompje waar je normaal ook al olie in doet maar dan voor te smeren, doe daar een brandstofslang op van 20cm die moet dan ook op de ontluchtingsnippels passen zo kun je als je de lucht er eerst uit de slang laat snel en goed ALLE lucht bellen uit de leidingen krijgen. Let wel op dat je het tankje met vloeistof boven ook leeg maak.
hopelijk heb je hier iets aan
jo fo
Ik gebruik nu een handpompje waar je normaal ook al olie in doet maar dan voor te smeren, doe daar een brandstofslang op van 20cm die moet dan ook op de ontluchtingsnippels passen zo kun je als je de lucht er eerst uit de slang laat snel en goed ALLE lucht bellen uit de leidingen krijgen. Let wel op dat je het tankje met vloeistof boven ook leeg maak.
hopelijk heb je hier iets aan
jo fo
Zorg dat je voor het monteren de nieuwe cilinders goed invet met zogenaamd ATE of remmenvet.
Hiervoor moet je de cilinders even uit elkaar halen maar het voorkomt later veel corrosie.
ATE vet is verkrijgbaar bij de betere automaterialen handel. Gebruik geen kopervet of iets dergelijks, dat tast de remvloeistof aan.
Groet, Victor
Hiervoor moet je de cilinders even uit elkaar halen maar het voorkomt later veel corrosie.
ATE vet is verkrijgbaar bij de betere automaterialen handel. Gebruik geen kopervet of iets dergelijks, dat tast de remvloeistof aan.
Groet, Victor
Aad ik heb een vraagje over jouw polybushjes kijk even op je inbox svp
Groetentheo Kaufmann/Disco
Groetentheo Kaufmann/Disco
Tja laat ik me maar aansluiten bij de rest van de prikkers schrik niet als de Landy niet in 1 keer opperbest remt, ik ben er een dikke week mee bezig geweest ( onluchten ) en uiteindelijk gaat ie steeds beter remmen. Zorg ervoor dat je met z'n tweeen bent is een stuk makkelijker met ontluchten, wat misschien ook handig is maak een lange doorzichtig slang aan je ontluchtings nippel vast en laat deze naar je remvloeistofresevoir lopen scheelt je een hoop remolie verlies bij het pompen, tevens kan je dan ook zien over er nog luchtbelletjes meekomen.
Veel geluk ermee.
Frank Korver " Daktari "
Veel geluk ermee.
Frank Korver " Daktari "
Bedankt voor alle tips.
Ben inmiddels begonnen. Monteren van de cylinders is inderdaad erg goed te doen. Jammer dat ik nog even "ruzie" heb met het terug plaatsen van de remtrommel ( je kent het wel, remschoenen blijven in de weg zitten).
Ben erg benieuwd hoe het ontluchten bij Jinx gaat verlopen. Zo simpel als dat het in de handleiding staat blijkt dus in de praktijk (volgens jullie) niet het geval.
groeten
Jos Slijkhuis/Jinx109
Ben inmiddels begonnen. Monteren van de cylinders is inderdaad erg goed te doen. Jammer dat ik nog even "ruzie" heb met het terug plaatsen van de remtrommel ( je kent het wel, remschoenen blijven in de weg zitten).
Ben erg benieuwd hoe het ontluchten bij Jinx gaat verlopen. Zo simpel als dat het in de handleiding staat blijkt dus in de praktijk (volgens jullie) niet het geval.
groeten
Jos Slijkhuis/Jinx109
Zit de veer wel goed dan? Dat had ik in bij de 1e namelijk ook.
En je kan de schoenen stellen met de moer achterop.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
En je kan de schoenen stellen met de moer achterop.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Ik heb zelf ook het vermoeden dat er iets (veer) niet goed zit. Ga het morgen wel even vergelijken met het andere wiel. Had, na diverse pogingen bij zeer warm weer, weinig motivatie om door te gaan.
Ik ga er vanuit dat ik een beginnersfout heb gemaakt.
groeten
Ik ga er vanuit dat ik een beginnersfout heb gemaakt.
groeten
ik zei nog zo kijk goed hoe de veer zat
Had ik de 1e keer ook dan heb je waarschijnlijk de veer verkeerd gemonteerd.
Slimme tip haal een andere trommel eraf en kijk hoe het daar zit.
Suc6
lukt het niet dan horen we het wel weer.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Had ik de 1e keer ook dan heb je waarschijnlijk de veer verkeerd gemonteerd.
Slimme tip haal een andere trommel eraf en kijk hoe het daar zit.
Suc6
lukt het niet dan horen we het wel weer.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Gelukt.
De veer was het probleem niet. Ik heb de stelschroef voor de positie van de remschoen over het hoofd gezien.
Na deze te hebben bijgesteld is het probleem over.
Vervangen was trouwens erg hard nodig, 2 cylinders bleken dus totaal vastgeroest.
groeten
De veer was het probleem niet. Ik heb de stelschroef voor de positie van de remschoen over het hoofd gezien.
Na deze te hebben bijgesteld is het probleem over.
Vervangen was trouwens erg hard nodig, 2 cylinders bleken dus totaal vastgeroest.
groeten
Dat had ik dus ook. Verbazingwekkend dat het nog behoorlijk remde en 2 keer door de APK is gekomen!
Kwaliteits-geld-uit-de-zakklopperij die APK!
Ik voel me toch zekerder met echt goedwerkende remmen. Deze week hoop ik hulp te krijgen bij het ontluchten, In m'n eentje gaat het niet.
Noud 109
Kwaliteits-geld-uit-de-zakklopperij die APK!
Ik voel me toch zekerder met echt goedwerkende remmen. Deze week hoop ik hulp te krijgen bij het ontluchten, In m'n eentje gaat het niet.
Noud 109
Noud,
Ik ben best bereid om je daarbij te helpen. ikzelf woon in Vlaardingen
grutn
Jos Slijkhuis
Ik ben best bereid om je daarbij te helpen. ikzelf woon in Vlaardingen
grutn
Jos Slijkhuis
Da's fijn. Gisteravond weer aan het pielen geweest. Remverstelplaatje afgebroken. Trommel moet dus weer uit elkaar,....zucht) Morgen komen er nieuwe. Ga na m'n vakantie (24 augustus) maar weer verder. Zie het nu even niet meer zitten.
Noud 109
Noud 109