Negatief of Positief geaard

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Joop Engel

Negatief of Positief geaard

Bericht door Joop Engel »

Ik heb van het weekend even achtenloos de accukabels van mijn 88 iia uit 1962 los gemaakt en begon gisteren opeens ernstig te twijfelen of de auto nu positief of negatief geaard zou zijn. Heeft iemand een idee waar je dat aan zou kunnen zien???

Alvast bedankt voor je reactie
Joop
Steven

Re: Negatief of Positief geaard

Bericht door Steven »

Staat dat niet op een plaatje rechts van de motorkap sluiting?
Joop Engel

Ik heb daar nog nooit wat zien staan, maar ik ga vanavond kijken. Bedankt voor je reactie.
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

Hoi Joop

Kijk anders even of de klem van de plus pool (de iets dikkere klem) naar carroserie of naar het massaslot loopt......

Groetjes Bowy
jan aart bos

Bericht door jan aart bos »

Joop,

Jij bent toch de bezitter van m'n oude IIa uit 62, als dat zo is dan is de auto positief geaard

groeten

Jan Aart
Joop Engel

Bedankt voor de reactie Jan, nog een vraagje aan Jan: Ik las hier dat jij het orginele kenteken had. Zou ik die mogen hebben? En had je nog onderdelen voor mij?

Groetjes Joop
Joop Engel

Bowy, bedankt voor je reactie maar de klemmen zijn ongeveer hetzelfde dus daar kon je het niet aan zien. Maar Jan Aart was de vorige eigenaar dus die weet het zeker.
Maar Bowy, ik las vorige week een keer dat jij nog van die brede Sills had liggen, heb je die nog?

Groetjes
Joop
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

Jep heb ik nog liggen........ Bel maar als je er belang bij hebt. 06-19438576

Groetjes Bowy
Joop Engel

Sorry Bowy, ik heb even geen tijd om vervoer te regelen. Ik wil ze natuurlijk wel graag hebben, maar de afstand en tijd in nu even het probleem.

Groeten,
Joop
Plaats reactie