Doppenset

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
H@ns

Doppenset

Bericht door H@ns »

Helaas rij ik (nog) geen Laro, maar heb en rij met veel plezier rond in mijn Nekaf. Aangezien bijna alles engelse maten zijn en ik voorzichtig heb rondgevraagd naar een doppenset met gangbare maten, werd ik niet blij. Ik bedoel met name de prijs. Daar jullie Laro rijders ook vnl engelse maten hebben, is mijn vraag. Waar kan ik een redelijke doppenset kopen voor weinig.

Groetjes
Hans
Serious IIa

Re: Doppenset

Bericht door Serious IIa »

Hoi Hans

als je nieuw wilt kopen dan metrinch; heb je maar 1 set voor nederlands en engels nodig. (Is hier al veel besproken doe even een zoekopdracht.....)

tweedehands kan ik je aanraden eens de dumpzaken af te bellen (www.dump.startpagina.nl)

Groetjes Bowy

www.seriousIIa.tk
Victor Rutten

Bericht door Victor Rutten »

Hoi Hans,

Ik kan alles beamen wat Bowy zegt over Metrinch gereedschap, heb zelf de 50-delige set (ringsteek en doppen).

Tot nu toe niet kapot te krijgen, ook niet met een hefboom van 2 meter op een dopje 17 (bij het monteren van een volvo 144 versnellingsbak).

Het voordeel is dat het bijna overal op past, niet op de hoeken maar op de vlakke kanten aangrijpt.

Het nadeel is de "dode" slag van ongeveer 10 graden, dit maakt het sleutelen met weinig "slag" ruimte lastig.

Groet, Victor
jo

Bericht door jo »

ik heb een setje doppen korte en langen doppen en een st ringsteek van het merk tengtools zijn perfekt. zeker voor de kleine maten. heb ze gekocht bij een scheepsgereedschappenhandelaar wat de schepen hebben veel engelse motoren van daar oja de dosen kosten mij 38euro per stuk (vindt ik niet veel voor jaaaaren lang gebruik)

jo fo linne
The_Dude

Bericht door The_Dude »

Ongeveer 2 weken geleden gedore setje gekocht.
Vanaf dit moment sweer ik erbij superspul, koop ook niks anders meer.
Binnenkort komt er ook nog een 1/4 set bij.

Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Plaats reactie