achteras defender vervangen door disco

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
orban

achteras defender vervangen door disco

Bericht door orban »

Goede middag prikkers,

ik wil een disco as met schijfremmen onder mijn defender 110 bouwen. Deze gaat de trommelremmen as vervangen.

Mijn vraag is nu dat dit zonder verdere aanpassingen veilig gaat remmen of dat er achter beter geremd gaat worden en dat ik ga tollen?

Groeten Orban
Dennis101

Re: achteras defender vervangen door disco

Bericht door Dennis101 »

Schijfremmen hebben een aanzienlijk hogere systeemdruk nodig om dezelfde vertraging te bereiken als trommelremmen door het ontbreken van zelfbekrachtiging.
Als het remsysteem is ontworpen met schijfremmen voor en trommels achter, dan zal de remdrukbegrenzing van de achteras een te lage druk toelaten naar de achteras.
Het gevolg hiervan is dat de achteras minder vertraagd wordt als met de trommelremmen, waardoor de totale vertraging afneemt en de balans tussen de voor en achterremmen wijzigt.
Door het afnemen van de vertraging achter zal de auto meer duiken aan de voorzijde, waardoor het gevoel kan ontstaan dat de auto beter remt terwijl dit juist niet het geval is.
Als je dus besluit om achter schijfremmen toe te passen, dan zal je het volledige remsysteem gelijk moeten maken aan het systeem van het model wat al is uitgerust met schijfremmen rondom.

Dennis B
Plaats reactie