Probleempje:
Van mijn 90 uit 1985 klapt de zekering van richtingaanwijzer er regelmatig uit bij regen of na een flinke diepe plas, alle (4x) richtingaanwijzer armatuurtjes zijn reeds vervangen, en aan de bedrading geen beschadiging kunnen vinden. Het vreemde is dat als de zekering er uit is, de alarmlichten het WEL blijven doen, in de "zekeringkast" ziet alles er ook netjes uit. Wie kan me een tip geven ? Waar moet ik zoeken ?
Willem.
Zekering van richtingaanwijzer er regelmatig uit bij regen of na
-
paul be
Re: Zekering van richtingaanwijzer er regelmatig uit bij regen o
De zekering klapt eruit, en toch blijven de richtingaanwijzers het doen? Daar klopt iets niet hè. Is er niet iets anders wat er dan niet meer werkt, want de zekering dient blijkbaar ergens anders voor, of er zit nog meer op.
Ergens moet er een sluiting zijn. Ik heb ook al eens een loshangend draadje gevonden, dat tegen de aandrijfas tikte af en toe.
Als je zo niets vind, dan zou je vanaf de kapotte zekering de draadjes moeten volgen tot je het probleem tegenkomt.
defender 110 300TDi
Ergens moet er een sluiting zijn. Ik heb ook al eens een loshangend draadje gevonden, dat tegen de aandrijfas tikte af en toe.
Als je zo niets vind, dan zou je vanaf de kapotte zekering de draadjes moeten volgen tot je het probleem tegenkomt.
defender 110 300TDi
-
Dennis101
Dat de alarmlichten het nog wel doen als de zekering voor de richtingaanwijzer defect is geraakt komt, omdat de voeding voor de alarmlichten voor het contactslot vandaan komt en een eigen zekering heeft. De voeding voor de normale richtingaanwijzers is een door het contactslot geschakelde voeding en deelt de zekering met andere gebruikers.
Omdat de zekering van de alarmlichten wel heel blijft is het niet waarschijnlijk dat het probleem gezocht moet worden in de armaturen van de richtingaanwijzers of de bedrading hiervan.
De zekering voor de richtingaanwijzers voedt ook de diverse dashboard meters zoals de temperatuurmeter, brandstofmeter en eventuele oliedruk of olietemperatuurmeter.
Gezien de opbouw van het meetsysteem (een aardsluiting van de bedrading naar de opnemers zal geen kortsluiting geven) is ook hier het probleem niet zo snel te verwachten.
De kans is het grootste dat het probleem in de bedrading of armaturen van de remlichten zit, want die worden ook door deze zekering gevoed en een aardsluiting in deze bedrading zal wel een kortsluiting tot gevolg hebben. Bovendien lopen ook deze draden door het "natte gedeelte" naar de achterkant van de auto.
Dennis B
Omdat de zekering van de alarmlichten wel heel blijft is het niet waarschijnlijk dat het probleem gezocht moet worden in de armaturen van de richtingaanwijzers of de bedrading hiervan.
De zekering voor de richtingaanwijzers voedt ook de diverse dashboard meters zoals de temperatuurmeter, brandstofmeter en eventuele oliedruk of olietemperatuurmeter.
Gezien de opbouw van het meetsysteem (een aardsluiting van de bedrading naar de opnemers zal geen kortsluiting geven) is ook hier het probleem niet zo snel te verwachten.
De kans is het grootste dat het probleem in de bedrading of armaturen van de remlichten zit, want die worden ook door deze zekering gevoed en een aardsluiting in deze bedrading zal wel een kortsluiting tot gevolg hebben. Bovendien lopen ook deze draden door het "natte gedeelte" naar de achterkant van de auto.
Dennis B
-
Sylvester
Willem,
Heb je een trailer socket ?, zo ja zou ik daar eens gaan zoeken..
Groet Sylvester
Heb je een trailer socket ?, zo ja zou ik daar eens gaan zoeken..
Groet Sylvester
-
Widewa
Allen heel hartelijk dank.
De tip van Sylvester lijkt me het meest voor de hand liggend, de auto gaat het weekend de brug op en mijn aandacht zal zich voornamelijk richten op de onder / achterzijde, wellicht de trailer-socket, daar was ik nog niet geweest.
Groet aan allen,
Willem.
De tip van Sylvester lijkt me het meest voor de hand liggend, de auto gaat het weekend de brug op en mijn aandacht zal zich voornamelijk richten op de onder / achterzijde, wellicht de trailer-socket, daar was ik nog niet geweest.
Groet aan allen,
Willem.