LEER REINIG CURSIS
ik doe dit in mijn bedrijf {AUTOSTOFFEER}het leer reinigen met zadel zeep dit is een zeep die je koop b.v bij paarde toebehoren shops met zij noemen het zadel zeep een geelachtige blok zeep met 1 sponsje er in deze moet je een beetje bevochtigen met water {Daar teveel vocht op leer geen goede zaak is} de zeep/schuim opbrengen 10/15 min ñlaten inwerken en vervolgens met een schone/droge doek afnemen ,resultaad nog niet tevreden dan nogmaals
als je werk naar tevredenheid is dan met leer vet{OOK BIJ PAARDESHOP} je leer weer invetten .
TIP doe het leer invetten minimaal 1x per jaar het is het behoud van je leer
ik spreek uit ervaring want je wil niet weten wat voor gescheurde leer delen ik hier tegen kom in mijn bedrijf thumbs up
sterkte martijn bachman
leer reinigen
-
Bart van Dessel
Re: leer reinigen
Hoi Martijn, goeie tip! Toevallig heb ik dat spul in huis, ooit gekocht en nooit gebruikt. Heb jij me een tijdje geleden die tip gegeven mbt hemel stofferen? Je gaf toen aan om het board eerst volledig in te lijmen met Bison kit en dan laten drogen, daarna weer met lijm en stof de hemel bekleden. Ik heb tot nu toe bij 2 hemeltjes gedaan en het ging geweldig. Als laatste lijm gebruik ik 3M, spuitlijm nr. 76, speciaal voor stoffen.
Groetjes en bedankt, Bart
Groetjes en bedankt, Bart