Screenshots
-
Larosaurus
Screenshots
A.s. vrijdag komt mijn toenmalige rode defender in Flikken maastricht, ik werk met Mac OS, weet iemand hoe ik van een opgenomen dvd van dit programma screenshots kan nemen zodat ik er foto' s van heb?
-
Marc-my-Words
Re: Screenshots
Dag Larosaurus,
Ik weet niet of het ook bij een dvd-tje werkt maar cmd+schift+4 zet bij mij een hoekpunt bij de cursor, cursor met de muisknop ingedrukt verschuiven naar de "andere" hoek en je hebt een screen-plaatje op maat, en dit plaatje kan je op het bureaublad terug vinden (ik moest ook aan m'n broertje vragen hoe je zoiets deed, ben tamelijk digi-incompatibel, maar sinds ik de truuk ken heb ik m'n al voor van alles gebruikt).
Marc
Ik weet niet of het ook bij een dvd-tje werkt maar cmd+schift+4 zet bij mij een hoekpunt bij de cursor, cursor met de muisknop ingedrukt verschuiven naar de "andere" hoek en je hebt een screen-plaatje op maat, en dit plaatje kan je op het bureaublad terug vinden (ik moest ook aan m'n broertje vragen hoe je zoiets deed, ben tamelijk digi-incompatibel, maar sinds ik de truuk ken heb ik m'n al voor van alles gebruikt).
Marc
-
VeeTee
cmd+shift+3 is wat sneller, maakt een screendump van je hele scherm. Dan kun je later op je gemak met bijvoorbeeld Voorvertoning een uitsnede maken. Ik weet ook niet of het voor bewegende beelden werkt.
Edit: Ik heb het zojuist uitgeprobeert met een fulscreen filmpje van YouTube, en dat werkt (met cmd+shift+3), dus met een DVD-tje zal ook wel werken.
Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4
Edit: Ik heb het zojuist uitgeprobeert met een fulscreen filmpje van YouTube, en dat werkt (met cmd+shift+3), dus met een DVD-tje zal ook wel werken.
Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4
-
Marc-my-Words
VeeTee Schreef:
-------------------------------------------------------
> cmd+shift+3 is wat sneller, maakt een screendump
> van je hele scherm. Dan kun je later op je gemak
> met bijvoorbeeld Voorvertoning een uitsnede maken.
> Ik weet ook niet of het voor bewegende beelden
> werkt.
>
> Edit: Ik heb het zojuist uitgeprobeert met een
> fulscreen filmpje van YouTube, en dat werkt (met
> cmd+shift+3), dus met een DVD-tje zal ook wel
> werken.
Ei, Ei, ... Appeltje, Eitje ....
Weer wat geleerd (niet dat ik het maken van zo'n uitsnede een probleem vond - integendeel).
Marc
-------------------------------------------------------
> cmd+shift+3 is wat sneller, maakt een screendump
> van je hele scherm. Dan kun je later op je gemak
> met bijvoorbeeld Voorvertoning een uitsnede maken.
> Ik weet ook niet of het voor bewegende beelden
> werkt.
>
> Edit: Ik heb het zojuist uitgeprobeert met een
> fulscreen filmpje van YouTube, en dat werkt (met
> cmd+shift+3), dus met een DVD-tje zal ook wel
> werken.
Ei, Ei, ... Appeltje, Eitje ....
Weer wat geleerd (niet dat ik het maken van zo'n uitsnede een probleem vond - integendeel).
Marc
-
die zijn onderweg
klopt! cmd+shift+3 = klik en zie daar, je buroblad als/is een plaatje! Bij een filmpje kun je het beeld op pauze zetten, = klik! grt Martijn