eentje voor de 200tdi ers!
waterpomp perikelen..de beste volgorde voor vervanging; bovenste slangen los, ruimte creëren, en dan richting moer!!
hoe krijg ik de moer van de fan los???? hij heeft een li-draad, en moet hem laten schrikken,so far so good. ja, maar waar kan ik hem het beste stutten cq tegenhouden . sleutel reeds gemaakt 32 mm verbogen en gelast past keurig ,maar nu?
wie het weet mag het zeggen.
gr peter
waterpomp vervangen 200tdi defender
-
Puffino
Re: waterpomp vervangen 200tdi defender
Voor die fan om los te maken: Jouw sleutel er op, en met een hamer (!) tegendraads een ferme klap, laten schrikken inderdaad, komt ie zo los.
Hij moet dan een flink aantal slagen rond dus doe niet moeilijk dat je bang bent dat ie na die klap gelijk er af lazert. Dat doet ie dus niet.
Wel eerst water af laten lopen, onderste slang los, e laten lopen in een grote bak (wasmachine lekbak bijv.).
daarna: Bijvullen = goed ontluchten.
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
Hij moet dan een flink aantal slagen rond dus doe niet moeilijk dat je bang bent dat ie na die klap gelijk er af lazert. Dat doet ie dus niet.
Wel eerst water af laten lopen, onderste slang los, e laten lopen in een grote bak (wasmachine lekbak bijv.).
daarna: Bijvullen = goed ontluchten.
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
-
peter
tanks sander,
maar is het alleen het schrikeffect?? ik krijg het idee dat de poeli ook gewoon meegaat naar re.
enfin , morgen nogmaals proberen. nieuwe kansen nieuwe prijzen!!
als ik er niet uitkom meldt ik mij weer !
gr peter
maar is het alleen het schrikeffect?? ik krijg het idee dat de poeli ook gewoon meegaat naar re.
enfin , morgen nogmaals proberen. nieuwe kansen nieuwe prijzen!!
als ik er niet uitkom meldt ik mij weer !
gr peter
-
Def130 Traveling in Style
Als de pulley begint te slippen t.o.v. de snaar; dan even extreem spannen en dan nog eens proberen. Nadien niet vergeten de snaar weer ietwat te ontspannen. Succes,
Tsjip
Tsjip
-
110
Poelie gewoon tegenhouden met een haaksleutel, daar zijn die gaten voor...
verder alle bevestigingen losmaken (ook de moer die de waterpomp vasthoudt).
Goed afvullen en niveau controleren.
Snaar niet te strak spannen (zie werkplaats handboek).
Succes
verder alle bevestigingen losmaken (ook de moer die de waterpomp vasthoudt).
Goed afvullen en niveau controleren.
Snaar niet te strak spannen (zie werkplaats handboek).
Succes
-
peter
hij is eraf! en besteld !! de oude haak-sleutel uit de fiets kist bracht vooruitgang. gelaste sleutel 32 haaks blijft in de buurt .
mocht iemand hem willen lenen......
tanks voor de tips!!!
gr peter
mocht iemand hem willen lenen......
tanks voor de tips!!!
gr peter