Webasto Thermotop V - inbouw instrukties?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Gekko

Webasto Thermotop V - inbouw instrukties?

Bericht door Gekko »

Hoi
ik heb hier een Thermotop V liggen voor een Land Rover en wil deze in mijn Defender 300 TDI inbouwen. Heeft iemand voor mij wat fotos waarvan ik kan afleiden hoe ik dat ding in hoor te bouwen. SVP wat instrukties zoals het van Webasto/Land rover was uitgevonden want beugels etc heb ik maar hier word ik niet wijzer van!

dank
AadG

Re: Webasto Thermotop V - inbouw instrukties?

Bericht door AadG »

Kreeg je die er niet bij dan ?
AadG

Bericht door AadG »

Sorry beetje lullig van me, geef je email adres maar stuur ik wel wat instructie

info@agys.nl
Marc van Aperen

Bericht door Marc van Aperen »

He Aad,

Natuurlijk kreeg hij die er niet bij

Er is namelijk nog nooit een set geweest voor een TT-V in een defender (komt er ook niet)
Je kunt hem in bouwen volgens de methode van de TT-C, plaats en leidingen blijft allemaal hetzelfde.
Blower aansturing is ook gelijk.
Let alleen op dat de brandstof aansluiting goed is, dit luistert zeer nauw bij een TT-V.
Hoop wel dat je de kabelboom en brandstof pomp erbij hebt wat die zijn anders dan voor de TT-C.

Ik kan je de inbouwhandleiding voor de TT-C wel mailen.

Groeten,

Marc
AadG

Bericht door AadG »

En niet vergeten een terugslagklep te zetten in de leiding vh expansievat.
Daar is die V ook heel gevoelig voor.
Ben zelf niet kapot van die V.
Probleem komt als er service aan gepleegd moet worden.
Marc van Aperen

Klopt inderdaad, onderdelen zij niet of zeer moeilijk te krijgen.
Ook niet via de Webasto dealer.

De TT-V is ook nooit ontwikkeld als standkachel maar puur als bijverwarmer voor moderne diesels.

Terugslagklep is geen specifiek probleem voor de TT-V de TT-C heeft daar ook een probleem mee, maar is voor een 300 TDi niet nodig wel voor een TD 5.
Dit komt omdat de doorstroming via de standkachel net anders is als via het motor circuit.

Groeten,

Marc
Gekko

Bericht door Gekko »

nou,
dan kan ik eerst beter kijken of dat ding het ook doet! zou jij mij kunnen vertellen waar of hoe ik foutmeldingen kan laten checken...gewone garage denk ik niet toch?
Marc van Aperen

Hoi,

Foutmelding kunnen door iedere Webasto dealer worden uitgelezen, voorwaarde is wel dat je een kabelboom hebt zodat ze hem kunnen aansluiten.
Als je laat weten welke omgeving je woont kan ik je wel naar en goede dealer sturen.

Groeten,

Marc
Plaats reactie