accu leeg
accu leeg
Als m'n auto een tijdje niet heeft gereden raakt op een of ander manier de accu leeg. Vermoedelijk ergens een lekstroompje. Nu is mijn vraag hoe dit op te sporen is. Kan dit op een systematische manier? Kan ik ergens met behulp van een multimeter aflezen of er ergens stroom wordt verbruikt?
Bvd.
Ad
Bvd.
Ad
Re: accu leeg
een manier om er zeker van te zijn dat je na verloop van tijd nog steeds stroom hebt is de inbouw van een massaschakelaar (ook een extra anti inbraak beveiliging). Werkt perfect.
grtz. johan
grtz. johan
je neemt me de woorden uit de mond. Een massaschakelaar is startonderbreking in zijn puurste vorm!
Stijn
Stijn
ik heb zelf ook dit probleem bij blue ranger, dus daar gaat binnenkort een massaschakelaar tussen.
Deze zijn makkelijk te verkrijgen bij een botenzaak, of winkel met spullen voor de pleziervaart.
Suc6
gilco
Deze zijn makkelijk te verkrijgen bij een botenzaak, of winkel met spullen voor de pleziervaart.
Suc6
gilco
je kunt ook gewoon eerst de multimeter tussen de +pol en de + klem hangen als er stroom loopt heb je een lekstroom. vervolgens ga je zekering een voor een er uit trekken en als er niets gebeurt terug plaatsen. zo kom je er achter in welke groep het zit, vervolgens kunje onderdeel vooronderdeel unpluggen en op deze manier kun je er achter komen waar de lek zit eventueel kun je daarnaast altijd nog een massaschakelaar of een start onderbreker plaatsen. Als je er hulp bij kan gebruiken ben je altijd welkom in Apeldoorn.
Groetjes Jorrit, LR 110 2,5D RHD hardtop "Annabel"
[members.home.nl]
Groetjes Jorrit, LR 110 2,5D RHD hardtop "Annabel"
[members.home.nl]
Jorrit en de anderen,
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik ga even proberen de storing zoals Jorit beschreef op te zoeken.
Ad
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik ga even proberen de storing zoals Jorit beschreef op te zoeken.
Ad
Ik heb er niet zoveel verstand van maar als je bivb de plus pool loshaalt en weer aantikt hoor je een relais afvallen en inschakelen.
Dat moet stroom kosten.
Vandaar een massa schakelaar.
Gewoon afkoppelen
Bij Budget was zo`n schakelaar 29 ex
Dat moet stroom kosten.
Vandaar een massa schakelaar.
Gewoon afkoppelen
Bij Budget was zo`n schakelaar 29 ex
Zit er niet standaard een massaschakelaar in alle series dan??? in mijne nl wel en het is zeker een civiele ?) (kan iemand hier duidelijkheid over geven?)
Cheers Bowy
Cheers Bowy
Ja hoor dat kan Bowy,
Massaschakelaars zitten standaard in alle continentale leger Land Rover`s.
Laro`s van het Engels Rijnleger zijn soms voorsien van een massaschakelaar.
Civiele Land Rover`s in "originele staat" hebben géén massaschakelaar.
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Massaschakelaars zitten standaard in alle continentale leger Land Rover`s.
Laro`s van het Engels Rijnleger zijn soms voorsien van een massaschakelaar.
Civiele Land Rover`s in "originele staat" hebben géén massaschakelaar.
Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam