Ford V6 in 109 ?
Ford V6 in 109 ?
Hallo,
Ik wil een Ford V6 2.8 in mijn Laro 109 type III bouwen.
Wie heeft hier ervaring mee
Of wie heeft de nodige delen, conversiekit,motorsteunen uitlaat
voor dit projekt.
Met vr. grt Henk & Frank (Daktari)
Re: Ford V6 in 109 ?
Kijk eens op deze site's [www.off-road.com]
[www.giloeng.com]
[www.giloeng.com]
Re: Ford V6 in 109 ?
Steve Parker (www.steve-parker.co.uk) heeft, en weet alles op dit gebied.
Dennis B.
Dennis B.
Re: Ford V6 in 109 ?
Johan Gravejard heeft er nog een liggen inclusief het koppelstuk.
Of die em nog heeft weet ik nie maar mag voor weinig weg.
Je kan er ook gelijk een automaat van maken, maar zuipt wel zon v6....
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Of die em nog heeft weet ik nie maar mag voor weinig weg.
Je kan er ook gelijk een automaat van maken, maar zuipt wel zon v6....
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Re: Ford V6 in 109 ?
Je maakt mij toch wel benieuwd wat jij nog meer doet in je vrije tijd be halve Laro restoreren "Cinderella"?!?!?!
Groetjes Jorrit, LR 110 2,5D RHD hardtop "Annabel"
[members.home.nl]
Groetjes Jorrit, LR 110 2,5D RHD hardtop "Annabel"
[members.home.nl]
Re: Ford V6 in 109 ?
Hoi Martijn,
Waar zit die Johan Gravejard eigenlijk ?
Grt. Henk..........
Re: Ford V6 in 109 ?
You read my mind Jorrit....... Ben ook erg benieuwd naar het verhaal!
Cheers Bowy
Cheers Bowy
Re: Ford V6 in 109 ?
als ik het goed heb onthouden dan was het wijhe tussen zwolle en deventer.
Groetjes Jorrit, LR 110 2,5D RHD hardtop "Annabel"
[members.home.nl]
Groetjes Jorrit, LR 110 2,5D RHD hardtop "Annabel"
[members.home.nl]
Re: Ford V6 in 109 ?
Hmmz ik zie het nu pas van cinderella....
Me zus heeft deze computer voor mij gebruikt en blijkbaar zit zij ook op een prikbord.......
Klakkeloos geantwoord zonder naar de naam te kijken
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Me zus heeft deze computer voor mij gebruikt en blijkbaar zit zij ook op een prikbord.......
Klakkeloos geantwoord zonder naar de naam te kijken
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Re: Ford V6 in 109 ?
dit keer sluit ik me aan bij Bowy.
Groetjes Jorrit, LR 110 2,5D RHD hardtop "Annabel"
[members.home.nl]
Groetjes Jorrit, LR 110 2,5D RHD hardtop "Annabel"
[members.home.nl]
Re: Ford V6 in 109 ?
Hallo Henk,
Heb je al even op deze site gekeken?www.woodysnet.co.uk/general/hobpasint.htm
groetjes, tom
Heb je al even op deze site gekeken?www.woodysnet.co.uk/general/hobpasint.htm
groetjes, tom
Re: Ford V6 in 109 ? PAST!!
Hoi allemaal,
hihi, ben je ff weg, krijg je een hele discussie over waar ik woon en of een V6 in een 109 past. Ik woon inderdaad in Raalte en heb inderdaad nog een Ford V6 (een 3.0 liter Essex, 150 pk) liggen. Dat past prima en je hoeft NIETS aan je schutbord / chassis te verbouwen. Compleet met alle conversie zaken voor een 109 6 cilinder. Je hoeft bij de ombouw ook niet langs de RDW want je verandert feitelijk niets aan je kenteken. Als mensen interesse hebben in het blok (helemaal compleet, met ook nog een en ander aan reserve onderdelen en alle conversie materialen: ring, uitlaatstuk, motorsteunen, electrisch fan, etc .etc. etc.) dan hoor ik het wel (schoffie@dds.nl / 06-25064614 (na 18:00))
grtz. johan
hihi, ben je ff weg, krijg je een hele discussie over waar ik woon en of een V6 in een 109 past. Ik woon inderdaad in Raalte en heb inderdaad nog een Ford V6 (een 3.0 liter Essex, 150 pk) liggen. Dat past prima en je hoeft NIETS aan je schutbord / chassis te verbouwen. Compleet met alle conversie zaken voor een 109 6 cilinder. Je hoeft bij de ombouw ook niet langs de RDW want je verandert feitelijk niets aan je kenteken. Als mensen interesse hebben in het blok (helemaal compleet, met ook nog een en ander aan reserve onderdelen en alle conversie materialen: ring, uitlaatstuk, motorsteunen, electrisch fan, etc .etc. etc.) dan hoor ik het wel (schoffie@dds.nl / 06-25064614 (na 18:00))
grtz. johan
Re: Ford V6 in 109 ? PAST!!
Let op !
Je moet formeel wel langs de RDW als de hoeveelheid cilinders afwijkt van datgene wat op het kenteken staat. Je loopt anders tijdens de APK een behoorlijk risico, zeker als je een steekproef krijgt. Ook zal het vermogen(eveneens vermeld op het kenteken) afwijken van het 2.25 blok.Tenminste dat mag ik hopen.
Vraag eerst naar de condities bij de RDW. Ik weet dat er sinds 1-8-02 wijzigingen zijn gekomen op het "zelf"ombouwen van het ene naar het andere motorblok.
Daarom geven omwisselingen van 2.25 naar 2.5 of andere 4 cilinder uitvoeringen geen probleem. Het vermogen is immers niet van het blok af te lezen.
Succes!
Paul K.
Je moet formeel wel langs de RDW als de hoeveelheid cilinders afwijkt van datgene wat op het kenteken staat. Je loopt anders tijdens de APK een behoorlijk risico, zeker als je een steekproef krijgt. Ook zal het vermogen(eveneens vermeld op het kenteken) afwijken van het 2.25 blok.Tenminste dat mag ik hopen.
Vraag eerst naar de condities bij de RDW. Ik weet dat er sinds 1-8-02 wijzigingen zijn gekomen op het "zelf"ombouwen van het ene naar het andere motorblok.
Daarom geven omwisselingen van 2.25 naar 2.5 of andere 4 cilinder uitvoeringen geen probleem. Het vermogen is immers niet van het blok af te lezen.
Succes!
Paul K.
Re: Ford V6 in 109 ? PAST!!
Paul, volgen mij bedoelt Johan een conversie van een 6 cil. lijn naar een V6 en dan hoeft er niets te worden gewijzigd......
Cheers Bowy
Cheers Bowy