Hoi,
Ik ga zondag kijken bij een '97er V8 4.0 RangeRover. Heeft iemand nog specifieke aandachtspunten/kwaaltjes waar ik op kan moet letten? (weet van een series ze allemaal te vinden (helaas ) maar van een RR niet echt)
Cheers BOwy
Specifieke aandachtspunten '97 RR
Re: Specifieke aandachtspunten '97 RR
Auto's die zo gecompliceerd in elkaar zitten als een RR 38A kun je het best laten keuren door een specialist. Dat kost wat, maar een slechte auto goed krijgen kan in de tienduizenden Euro's lopen.
Goedkoop is in dit geval vaak duurkoop.
Heeft de auto onderhoudshistorie? Gemiste beurten?
Let op luchtvering, automaat, abs, airco, electronica.
Pas goed op dat je geen opgelapte schade auto voor je hebt.
Goedkoop is in dit geval vaak duurkoop.
Heeft de auto onderhoudshistorie? Gemiste beurten?
Let op luchtvering, automaat, abs, airco, electronica.
Pas goed op dat je geen opgelapte schade auto voor je hebt.
Re: Specifieke aandachtspunten '97 RR
Hoi Bowy,
Sinds ik mijn 109V8 heb kan ik eigenlijk alleen wat zeggen over de motor. Voor zover ik weet is het basis principe van deze V8 nog steeds het zelfde als van de 3.5 liter uit 1980. Een centrale nokkenas en hydraulische klepstoters. Dit geeft de motor een hele mooie geruisloze rustige loop. Indien er een tik in de motor zit is een van de hydraulische klepstoters kapot en daarmee is zeer waarschijnlijk de nokkenas ook beschadigd. Dit is een regelmatig voorkomende kwaal bij de V8. E.a is vrij eenvoudig zelf te vervangen, maar kost ook wel het nodige. Een groot voordeel van deze V8 is dat hij vrij betrouwbaar is, ondank kapotte klepstoters blijft de motor het gewoon doen.
Verder weet ik dat een RR voorzien is van allerlij fantastische elekrische voorzieningen. Electrische ramen, deursloten e.t.c. Bij de Disco's zijn dit niet de meest betrouwbare asseciores. Een kapot raammotortje kost een vermogen.
Ik hoop dat je er wat mee kunt. Laat je niet verleiden door de proefrit, want een V8 rijdt namelijk geweldig.
Succes
Groeten
Edgar 109V8
Sinds ik mijn 109V8 heb kan ik eigenlijk alleen wat zeggen over de motor. Voor zover ik weet is het basis principe van deze V8 nog steeds het zelfde als van de 3.5 liter uit 1980. Een centrale nokkenas en hydraulische klepstoters. Dit geeft de motor een hele mooie geruisloze rustige loop. Indien er een tik in de motor zit is een van de hydraulische klepstoters kapot en daarmee is zeer waarschijnlijk de nokkenas ook beschadigd. Dit is een regelmatig voorkomende kwaal bij de V8. E.a is vrij eenvoudig zelf te vervangen, maar kost ook wel het nodige. Een groot voordeel van deze V8 is dat hij vrij betrouwbaar is, ondank kapotte klepstoters blijft de motor het gewoon doen.
Verder weet ik dat een RR voorzien is van allerlij fantastische elekrische voorzieningen. Electrische ramen, deursloten e.t.c. Bij de Disco's zijn dit niet de meest betrouwbare asseciores. Een kapot raammotortje kost een vermogen.
Ik hoop dat je er wat mee kunt. Laat je niet verleiden door de proefrit, want een V8 rijdt namelijk geweldig.
Succes
Groeten
Edgar 109V8
Re: Specifieke aandachtspunten '97 RR
Je kunt de 3.5 niet vergelijken met een 4.0 of 4.6!
Deze zijn namelijk opgeboord tot deze cilinderinhoud, waardoor er te weinig materiaal overblijft. Hierdoor gaan ze vaak kapot (scheuren) De 3.9 heeft hier zelfs al last van. Verder is de nokkenas nog steeds waardeloos en na 150000km echt al op.
Let dus op dat er genoeg koelvloeistof in zit (eerste symptoom). Als dit al goed is, moet je goed opletten of het koelsysteem niet te veel druk opbouwt. Is dit wel het geval, moet je hem gewoon laten staan, want dat kost je een nieuwe motor. (2500 euro + boel werk) Gebruikt heeft geen zin, want die vind je niet, en als je er al een vind kom je waarschijnlijk na veel uren zweten tot de ontdekking dat die ook al stuk is...
Veel succes!
Jos
Deze zijn namelijk opgeboord tot deze cilinderinhoud, waardoor er te weinig materiaal overblijft. Hierdoor gaan ze vaak kapot (scheuren) De 3.9 heeft hier zelfs al last van. Verder is de nokkenas nog steeds waardeloos en na 150000km echt al op.
Let dus op dat er genoeg koelvloeistof in zit (eerste symptoom). Als dit al goed is, moet je goed opletten of het koelsysteem niet te veel druk opbouwt. Is dit wel het geval, moet je hem gewoon laten staan, want dat kost je een nieuwe motor. (2500 euro + boel werk) Gebruikt heeft geen zin, want die vind je niet, en als je er al een vind kom je waarschijnlijk na veel uren zweten tot de ontdekking dat die ook al stuk is...
Veel succes!
Jos