Tinkerbell's opknapbeurt, dag 8

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Aad Koene

Tinkerbell's opknapbeurt, dag 8

Bericht door Aad Koene »

Je hebt het wel eens zo`n dag.
Een dag die eigenlijk niet had moeten beginnen, zo`n dag waar het niet wil lukken en die niet op zijn plaats wil vallen.
Het begon vanmorgen al, spullen die ik mee wilde nemen kon ik niet vinden.
Na heel veel zoeken (uiteraard op de verkeerde plekken) zijn de spullen toch gevonden (op de plek waar ik ze zelf had neer gelegd en al 10 keer was wezen kijken).
Op de werkplek ging het ook al niet erg voorspoedig, de achterbak van Tinkerbell bleek er slechter aan toe te zijn dan ik gadacht (gehoopt) had.
Een van de achterpanelen kon zo ongeveer als vergiet gebruikt worden nadat de loszittende plamuur verwijderd was.
Ook bleek dat een van de delen van de vloer ooit vervangen was door een ijzeren plaat in plaats van een aluminium, gelukkig in de zelfde hoek als het achterpaneel.
Toch de kiezen maar even op elkaar gezet.
Inmiddels staat de achterbak, voorzien van geprepareerde dragers en onderzijde, weer achterop Tinkerbell.
Vroeg op de avond ben ik maar gestopt, de vermoeidheid van de afgelopen dagen en het begin van de dag had zijn tol geêist.
Vanavond heerlijk bij zitten komen en uit zitten rusten.
Morgen gaan we vol frisse moed proberen de achterbak en deurstijlen te monteren.

Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Bob Nonnekens

Re: Tinkerbell's opknapbeurt, dag 8

Bericht door Bob Nonnekens »

Hoi Aad,

gaf dat nog vervelende corrosie daar waar de stalen plaat aansloot op het aluminium? Ik hoor altijd veel horror-stories over de zgn. electrolytische corrosie, maar voor mijn gevoel is dat vaak voor een belangrijk deel toe te schrijven aan kieren, naadjes, e.d. waar modder (en dus vocht) in blijft zitten.

Rust ondertussen lekker even uit en begin morgen vol goede moed!

Groetjes,

bob
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Bob,

Die stalen plaat had nog geen schade aan kunnen richten maar op andere plaatsen zijn de horrorstories een feit.
Op de plaatsen waar de dwarsliggers onder de bak zitten zit op 6 plekken een gat van een vierkante decimeter in de aluminium bodemplaat als gevolg van elektrolitische corrosie.
Ook de achterrand van de bak is bij de 5 staande plaatjes van de achterbumper ingevreten.
De bodemplaat op zich is niet zo`n probleen, daar komt een nieuwe traanplaat vloer overheen, op andere plaatsen kan ik alleen maar proberen het proces te stoppen.

Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Jan F.

Bericht door Jan F. »

Hé Aad,

Lekker zo'n dagje tegenslag he. Voordeel is dat het de volgende alleen maar mee kan vallen, toch?? Heb zelf ook weer zo'n "grapje" gevonden. Na een gescheurde chassisbalk bij m'n voorste veerophanging dichtgelast te hebben, blijkt die verrotte bumpstop achter toch ook nog een doorgerot chassis op deze plek te zijn, kan ik weer lassen en dat met die hitte. Jij hebt ondertussen dag 9 ook wel gehad, viel het mee??

Groet, Jan F.
Plaats reactie