Hoi,
M'n chassis van m'n restauratieprojekt (88 serie III) is om op te vegen en als stof in de prullenbak te gooien.
Vervangen is dus de enige optie. Dan gelijk maar gegalvaniseerd.
Het chassisnummerverhaal dat ken ik al uit eerdere postings en daar maak ik me geen zorgern over.
Wie van jullie heeft ervaring met het toepassen van een gegalvaniseerd chassis?
Ik heb 3 grote merken op internet gezien:
Marsland chassis
Richards chassis
Desigma chassis
Marsland levert zo tezien alleen standaard chassis zonder opties.
De andere 2 hebben opties zoals een tweede outtriger voor een tweede tank, een met bouten bevestigde balk onder de versnellingsbak, bevestigingsplaatje tbv stuurdemper bijvoorbeeld.
Handige opties lijkt me.
Weet iemand van jullie iets meer te vertellen over de kwaliteit van deze drie merken? Of heeft iemand ervaring met het toepassen van deze merken chassis?
Ben benieuwd......
Groetjes, Noud109
(En die 109........fijne kar.........je blijft erin rijden!)
Gegalvaniseerd chassis
Re: Gegalvaniseerd chassis
Noud,
Ik heb sinds 9 jaar een Marsland chassis onder m'n 88" S3, hier ben ik zeer goed over te spreken. De pasvorm is perfect (ze gebruiken de originele mallen), en de zinklaag zit er goed op, en in.
Een tijd terug zijn er een paar geweest die zijn naar Marsland toe gegaan om hun chassis op te halen, ik heb van hun begrepen dat er wel wat mogelijkheden zijn.
Een demontabele balk is wel handig, hoewel de versnellingsbak ook met een vaste balk gewoon onderlangs te demonteren is. Persoonlijk vind ik het monteren van de bak gemakkelijker gaan met de balk op z'n plaats. Het is dan gemakkelijker om de bak recht voor de motor te houden (ik werk altijd alleen).
Let er wel altijd op dat de steunen voor de LHD uitlaat op het chassis gelast zijn, de montageplaatsen voor LHD, en RHD hulpstuurhuizen zitten er beide al in.
Had ik jou vanmiddag in Purmerend gesproken?
Dennis B.
Ik heb sinds 9 jaar een Marsland chassis onder m'n 88" S3, hier ben ik zeer goed over te spreken. De pasvorm is perfect (ze gebruiken de originele mallen), en de zinklaag zit er goed op, en in.
Een tijd terug zijn er een paar geweest die zijn naar Marsland toe gegaan om hun chassis op te halen, ik heb van hun begrepen dat er wel wat mogelijkheden zijn.
Een demontabele balk is wel handig, hoewel de versnellingsbak ook met een vaste balk gewoon onderlangs te demonteren is. Persoonlijk vind ik het monteren van de bak gemakkelijker gaan met de balk op z'n plaats. Het is dan gemakkelijker om de bak recht voor de motor te houden (ik werk altijd alleen).
Let er wel altijd op dat de steunen voor de LHD uitlaat op het chassis gelast zijn, de montageplaatsen voor LHD, en RHD hulpstuurhuizen zitten er beide al in.
Had ik jou vanmiddag in Purmerend gesproken?
Dennis B.
Re: Gegalvaniseerd chassis
Ik zit met Paul (zie posting "reisje Engeland" uit te zoekken of ik eind van de maand een chassis voor hem en mezelf meeneem van Richards-chassis.
Voor hem wordt er een geheel op maat gemaakt en deze is dan klaar.
Op het moment dat ik er die mee kan nemen wordt het voor ieder economischer....
Wie weet.
Groet, Hednrik.
Voor hem wordt er een geheel op maat gemaakt en deze is dan klaar.
Op het moment dat ik er die mee kan nemen wordt het voor ieder economischer....
Wie weet.
Groet, Hednrik.