zo maar weer een update, drie week vakantie in frankrijk en groningen dan gebeurt er niet zo veel.
voetenbakken zitten er in.
rem/ koppeling/etc doet ut weer. remleidingen vernieuwt naar koper/outriggers bijna klaar.
nieuwe bussen in de veren.
het enige waar ik echt chagrijnig van wordt is de kachel blower.
eerst blijkt mijn blower huis geheel verrot te zijn. geen probleem Ron Wageman had er nog eentje.
deze geheel ontroest geschuurd en gespoten. ik wil de fan met motor er weer in doen valt hij uit mijn vingertjes.
fannetje stuk. ron weer gebeld en ja hij had er nog 1tje. kreeg ik voor niks dus das mooi.
helaas pindakaas past niet. te groot. hier in de buurt is iemand bezig een 109 te slopen en die had er nog wel eentje.
dus die maar gehaald samen met nog wat meuk (motorkap/onder dashbord). fannetje zat te los op het asje. beetje kit beetje lijm en hupsakee, gaan met dat ding.
euh motortje doet het niet meer. gaat niet rond. open gemaakt schoon gemaakt. met veel pijn en moeite weer in elkaar nog niks.
waarschijnlijk tijdens de val wat stuk gegaan. blehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.
heb nu op ebay een bilge fan gekocht van 15 euro, en die gaat er nu op. ben klaar met die 50 jaar oude troep die verrot is.
en hier weer wat foto,s.

laatste outrigger ook de ergste. waar ik aan de rechterkant vanaf de vloer kon lassen staat deze outrigger verder naar achteren?
of mijn huisje staat er scheef op.

in het chassis ziet het er verder redelijk uit.
dus nog een outriggertje/dashboardje/ voetenbakken en tunnel in de antisteen slag spuiten/ binnen alles spuiten met grijze antisteenslag/ dak eraf voor nieuwe seals/ verfje over de buitenkant/ oja klokkenspel moet er nog in met al die losse draadjes.
en dan kan hij weer.
oja en een aardige dame van 79 gaat voor mij van canvas deze maken
https://www.exmoortrimusa.com/productde ... eq=&key=it is ooit handwerk juf geweest dus komt goed denk ik.