stammetje of 16 van 2 mtr nog wat.
lag er al ruim een half jaar weg te rotten.
en nu ligt het te drogen in het houthok.
Gisteren de mijne weer een verse APK. 21 jaartjes jong, 9 jaar in mijn bezit, en met ruim 386000 km net ingelopen.Marc-my-Words schreef:Eergister heeft de LandRover weer een nieuwe APK gekregen. Met een RDW-steekproef: dus tweemaal goed gekeurd.
Misschien zelf "even" een mal maken.Gerard90Td5 schreef:Zoals eerder gepost ben met mijn " ladeblok" aan het worstelen. Er blijkt een mal te bestaan voor het boren van de gaten, zit echter verwerkt in de doos waarin een nieuwe wordt geleverd. Dat schiet niet op. Wordt vervolgd.
Met mijn actuele jaarlijkse kilometrage haal ik die 386.000 niet in 21 jaar. De vorige haalde in ruim 10 jaar een hoger jaargemiddelde. Was ie niet op z'n gepoetste kant in een greppel geëindigd dan was ik met die auto inmiddels ergens in de buurt van de 300.000 km aangeland - in ruim 17 jaar.veetee schreef:Gisteren de mijne weer een verse APK. 21 jaartjes jong, 9 jaar in mijn bezit, en met ruim 386000 km net ingelopen.Marc-my-Words schreef:Eergister heeft de LandRover weer een nieuwe APK gekregen. Met een RDW-steekproef: dus tweemaal goed gekeurd.
Marc,Marc-my-Words schreef:Misschien zelf "even" een mal maken.Gerard90Td5 schreef:Zoals eerder gepost ben met mijn " ladeblok" aan het worstelen. Er blijkt een mal te bestaan voor het boren van de gaten, zit echter verwerkt in de doos waarin een nieuwe wordt geleverd. Dat schiet niet op. Wordt vervolgd.
Men neme een groot genoeg stuk karton, en je tekent dan de gaten af.
Eventueel "teken" je de boutgaten af met boutjes die je in de af te tekenen gaten zet.
Als je zorgt dat er aan één kant een nette aanslag is dan moet dat toch goed gaan.
Zo zie je maar waar die fietsen(makers) goed voor zijn.Gerard90Td5 schreef:Ben vanochtend naar de fietsenmaker geweest en daar een doos van een fiets opgehaald, mal klaar. Het regent nu, straks of anders maandag weer verder.Marc-my-Words schreef:Misschien zelf "even" een mal maken.Gerard90Td5 schreef:Zoals eerder gepost ben met mijn " ladeblok" aan het worstelen. Er blijkt een mal te bestaan voor het boren van de gaten, zit echter verwerkt in de doos waarin een nieuwe wordt geleverd. Dat schiet niet op. Wordt vervolgd.
Men neme een groot genoeg stuk karton, en je tekent dan de gaten af.
Eventueel "teken" je de boutgaten af met boutjes die je in de af te tekenen gaten zet.
Als je zorgt dat er aan één kant een nette aanslag is dan moet dat toch goed gaan.
Ofwel, er is weer iets meer 109.fenix2 schreef:van de 109 een kleiner stapeltje onderdelen gemaakt
ofwel, de herstelde dorpel met b en c stijl gemonteerd
Doe mij maar de middenweg.veetee schreef:
60 kg gereedschap? daar wil ik ook een foto van zien. heb je ook een laskar bij je?piet_g schreef: een ding van waarschijnlij 60KG nu en nog steeds danst hij door de auto, dus die ook maar goed vast gezet.
Jerrycan met deksel? Deze zeker:sjaak109 schreef:60 kg gereedschap? daar wil ik ook een foto van zien. heb je ook een laskar bij je?piet_g schreef: een ding van waarschijnlij 60KG nu en nog steeds danst hij door de auto, dus die ook maar goed vast gezet.
ik heb zo,n benzine jerrycan een deksel in gemaakt en die staat netje op het spatbord achterin. nou ja netjes.
veetee schreef: Jerrycan met deksel? Deze zeker:![]()
dankje. ja idd. maar dan wil je hem ook niet meer vertillen hoorRon schreef:Mooie vloer Piet, en die gereedschapskist van je, is een gouden ding.
Veel ruimte voor veel gereedschap, prachtig.
ja idd.. dat is al een hele opgave om er bij te komen als je er aan zou willen beginnen zeg..Benlaro schreef:Naar mijn series II gekeken, lijkt steeds meer op een Barnfind![]()
![]()
![]()
![]()
...
Weer veeeeeel fijne kilometersCrazy-G schreef:Zo, we mogen weer twee jaar rondrijden, nadat voor de APK eerst de remleidingen afgekeurd waren wegens putcorrosie, afgelopen maandag nieuwe CuNiFer leidingen laten maken en gemonteerd en vandaag na herkeuring APK goedgekeurd, verder geen adviezen of andere "ellende".
Ik ben blij.
Gert-Jan
Tata-D2 schreef:Hoi allemaal,
Tot nu toe, 11 aug, alleen maar rond gereden met big smile.
Tijdens vakantie in Engeland ging de TD5 over de 408.000km, en pardoes ging een gloeilampje in koplamp stuk. Foei toch.
Binnenkort is de motorolie en oliefilters weer aan de beurt, en de kruisjes smeer ik binnenkort ook maar weer eens door.
Groet, Willem
Tata-D2.
Lange shackles hebbik ook achter, onder mijn Lightweight zitten 235/85x16 banden en tijdens het trialen bij de LRCH kwamen de banden bijna door mijn wielkasten naar binnen, met de bump stop extensions niet meer en om de daardoor afgenomen veerweg te compenseren meteen maar de lange shackles gemonteerd, staat'ie ook meteen wat netter als ik veel zooi achterin of een daktent bovenop heb.piet_g schreef:die dingen zitten op versies met lange schackels.. tenmiste daar horen ze op te zitten
man o man hoeveel km heb je gereden in die week?Pike schreef:Een weekend greenlanen in Engeland en eenmaal terug de meeste witte krijtmodder er af en uit gespoten.
Motorolie ververst, oliefilter vervangen, kleppen gesteld, olie in luchtfilter ververst, nieuwe geleiderol voor de dynamo v-snaar gemonteerd, nieuwe v-snaar, stuurspeling weggesteld, naafkering links achter vervangen, kruisjes van de aandrijfassen gesmeerd.
Morgen maar weer eens toeren.
Ruim 2600 km gereden tijdens de vakantie. Gemiddeld verbruik 1:8,7.sjaak109 schreef:
man o man hoeveel km heb je gereden in die week?![]()
zo hard slijten "echte " land rovers toch niet?
man o man je hebt niet stilgezeten de afgelopen jaren dat ik je niet op het Net heb gezien.exfietser schreef: Momenteel is mijn 109 uitgerust met:
etcetcetc
Kortom voor een eerste grote testrit was het super maar nog wel het een en ander te doen. Het houd je van de straat zeg maar.
Exfietser