Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu vr 01 nov 2024, 01:59

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 25 okt 2016, 22:29 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 okt 2014, 08:19
Berichten: 103
Woonplaats: Bergen op zoom
ok, voor ik begin, ik weet dat dit al vaker gestart is en het is lastig om het te beoordelen als je niet bij de laro staat. ik heb wel even een videotje gemaakt van mijn 2.5NA diesel.

het volgende is er aan de hand. ik heb mijn diesel net weer gestart nadat ik van alles vervangen heb. koppakking, verstuivers, klepstelling gecontroleerd, motor op tijd gezet nadat de timing case er af is geweest. dat stond allemaal goed.

nu was ik aan het starten, maar in eerste instantie duurde het lang voor het wilde aanslaan. ik had mijn diesel systeem al proberen te ontluchten, maar na lang pompen kwam er nog geen diesel uit de retour leiding. na lang door starten wilde hij dan toch aanslaan. in eerste instantie kon ik nog geen gas geven, maar na even stationair lopen kon ik ook weer gas geven en draaide hij zuiverder.

op een dingentje na. ik had bij gas geven een redelijke tik in de motor. even mijn brandstofpomp gecontroleerd en de pomphendel stond nog naar beneden., dus die terug gezet in zijn rust positie. daarmee was de harde tik weg bij het gas geven en kon ikhem in de laro ook niet meer horen. alleen als je aan de kant van de opvoerpomp staat, waar ook de video gemaakt is, kun je nog steeds een metalen tik horen. de tik zit ook netjes in het ritme van de motor.

het is even luisteren, maar dan hoor je de metalen tik tussen het motor geluid. maar kan de opvoerpomp gaan tikken? zo ja is het dan tijd om hem te vervangen? of is er dan wat anders?

Ik hoor het graag.

Video:
https://youtu.be/dKRyZlA7cNY

_________________
ex-defensie series 3 109 (1981). 2.5 NA. 24V voertuig voltage en 12V uitbreiding met extra dynamo voor aanhanger etc.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 okt 2016, 23:28 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 849
Woonplaats: De Zijpe
Ik ben geen specialist, hopelijk reageren die nog.
Ritme klinkt inderdaad als de dieselpomp.

Loopt dat mooi hè zo'n NA-tje ;)

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 okt 2016, 22:16 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 okt 2014, 08:19
Berichten: 103
Woonplaats: Bergen op zoom
Ik heb vanavond even de brandstofpomp vervangen en nu ben ik mijn tik kwijt idd..

kan ik nu mooi weer eens gaan rijden :D.

die motor blijft idd een mooi diep geluid hebben. klinkt gewoon log en zwaar :P

_________________
ex-defensie series 3 109 (1981). 2.5 NA. 24V voertuig voltage en 12V uitbreiding met extra dynamo voor aanhanger etc.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 55 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.