johndewit schreef:
Marc-my-Words schreef:
John,
Naar ik begreep maken zulke "cones" herrie ... niet zo gek, de losse veer moet door de cone weer teruggeleid worden.
Eigenlijk heb je een langere slappere veer nodig, dan blijft er veel langer contact tussen veer en veerschotel.
Heb je wellicht "HD" veren onder je auto? Extra "zware" veren zijn een wijd verbreid misvatting, de auto komt wel hoger maar de veren werken slechter.
Met een tie-wrap-je de veer op zijn plek houden lijkt mij een illusie -- behalve als je heeeel sterke tie-wrap-jes hebt: het gewicht van de as hangt dan aan het tie-wrap-je.
Marc, de veer gaat niet door de code heen, maar de cone gaat door de veer heen....heb inmiddels van gebruikers gehoord dat ze van de Paddock codes niets geen geluid hebben.....
Ha, Ha, zo zie je maar hoe makkelijk met een geschreven tekst de verwarring in de wereld komt.
Ik bedoelde te schrijven dat door
middel van de geleiding die de cone (nee geen "code", cone komt van conus = kegel) biedt de veer weer op zijn plek komt. De veer komt dus los en de kegelvormige cone geleid de veer weer naar zijn plek .... en omdat de veer eerst los komt en daarna weer die cone raakt kan is eigenlijk niet geluidloos zijn.
Veren die ± net zo "slap" (of "stug") zijn als je huidge en net een winding langer zijn wellicht ook een oplossing, je houdt dan net iets langer druk op de as. Een enorme veerweg (of in dit geval voorbij de veerweg) is mooi, maar als het wiel daarna heel licht op de grond steunt heb je toch geen grip.